حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
پویایی جامعه در گرو سلامت بانوان است
امام جمعه روانسر:

پویایی جامعه در گرو سلامت بانوان است

امام جمعه روانسر با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی سلامت بانوان گفت: پویایی جامعه در گرو سلامت بانوان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» ماموستا ملا محمد محمودی ظهر امروز دوشنبه در نشستی به‌مناسبت هفته سلامت بانوان با اشاره به شعار این هفته اظهار داشت: «بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم» شعار محوری هفته سلامت بانوان است و خانواده مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی است.

امام جمعه روانسر گفت: دین اسلام برای خانواده اهمیت فراوانی قائل شده است و آن را سنگ بنای مهم حیات اجتماعی می‌داند.

محمدی با اشاره به اینکه زنان کانون امنیت و آرامش خانواده هستند، خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی، مادری یک ارزش به‌شمار می‌آید که به دلیل ویژگی‌های زیستی و روانی این مهم بر عهده‌ زنان گذاشته شده است.

وی یادآور شد: نقش مادری تنها در فرزندآوری خلاصه نمی‌شود، بلکه یک سلسله مسئولیت‌های پرورشی و تربیتی برعهده‌ مادر گذاشته شده که ثمره‌ آن در هدایت کل جامعه‌ بشری خود را نشان می‌دهد.

محمودی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ سلامت خانواده توسط زنان، عنوان کرد: تردیدی نیست که با توجه به جایگاه بانوان و مادران در خانواده، هنگامی که آن‌ها از لحاظ سلامت جسم و روان در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند سایر اعضای خانواده به‌ویژه کودکان نیز از صحت و سلامت بهتری برخوردار خواهند بود. 

وی ادامه داد: مادران و زنان، ضامن سلامت خانواده و موظف به مدیریت و برنامه‌ریزی سلامت همسر و فرزندان خود هستند و عنصر اصلی شکل‌گیری شخصیت و سلامت جامعه محسوب می‌شوند و لذا سلامت جامعه در گرو سلامت زنان است و زنان با ایفای صحیح این نقش بر سلامت عمومی اجتماع تأثیر مستقیم می‌گذارد. 

امام جمعه روانسر افزود: با درک ضرورت سلامت زنان و اینکه سلامت یک جامعه در گرو سلامت زنان است، داشتن خانواده‌های شاداب و به تبع آن جامعه بالنده و پویا با زنان سالم و شاداب امکان تحقق دارد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از