حالت تاریک
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دالاهو:

پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی برای ظهور است

پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی برای ظهور است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دالاهو گفت: امام زمان (عج) در آخرالزمان هنگام ظهورشان انقلاب جهانی خود را با سیدالشهدا (ع) شروع می‌کنند و پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی برای ظهور مهدی موعود (عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد چگنی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: روایت معروفی است که می‌فرماید: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» یعنی امام حسین (ع) هم نقش یک چراغ راهنما را برای ما دارد و هم اینکه وسیله‌ای به سوی آن چراغ هدایت است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دالاهو افزود: کربلا و طی طریق آن مَثَل کعبه است و همان‌طور که حجاج در مراسم حج می‌گویند «اللهم لبیک» و گرد معشوقشان طواف می‌کنند فلسفه آن این است که حضرت ابراهیم (ع) از خداوند درخواست کرد که همه مردم را به این سرزمین امن و مبارک دعوت کند و خداوند بر همه امت‌ها از زمان حضرت ابراهیم (ع) واجب کرد که تا قیامت همه باید در این مناسک بزرگ شرکت کنند. 

چگنی بیان کرد: امام زمان (عج) در آخرالزمان هنگام ظهورشان خودشان را با انتصاب به امام حسین (ع) معرفی می‌کنند و انقلاب جهانی خود را با حضرت سیدالشهدا (ع) شروع می‌کنند و همین مراسم پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی برای ظهور مهدی موعود (عج) است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دالاهو اذعان کرد: مقام خادمی زائران یک افتخار است که خداوند به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) عطا کرده است؛ قرآن می‌فرماید: «وَعَهِدْنَا إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَاعِیلَ أَنْ طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ؛ ما با حضرت ابراهیم و اسماعیل عهد کردیم که خانه من را برای زائرانی که برای طواف، اعتکاف و نماز می‌آیند تمیز کنند.» 

وی با بیان اینکه خادمی برای اباعبدالله‌الحسین (ع) افتخاری است که خداوند به مردم شهرستان دالاهو عنایت کرده است؛ گفت: در این شهرستان موکب شهدای گمنام را داریم که خدماتی مانند صبحانه، ناهار، شام و اسکان را به زائران عزیز ارائه می‌دهد. 

چگنی ادامه داد: غرفه‌های فرهنگی مانند غرفه کودکان، غرفه کتاب‌خوانی، غرفه پاسخگویی به سئوالات شرعی و غرفه‌های جهاد تبیین از جمله خدمات فرهنگی ارائه‌شده به زائران است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دالاهو در پایان گفت: به منظور رفع نقص خودرو زائرانی که مسیر خسروی را برای رفتن به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند مکانیک سیار خدمت‌رسانی می‌کند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از