حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
پیش‌بینی تولید ۲۴هزار تن آبزی در کرمانشاه
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه مطرح کرد:

پیش‌بینی تولید ۲۴هزار تن آبزی در کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته موفق شدیم تولیداتمان را به ۲۲ هزار و ۳۱ تن برسانیم و در تلاش هستیم که این آمار برای امسال و سال آینده به ۲۴ هزار تن برسد.

سهراب صحرایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: فعالیت اداره‌کل شیلات استان کرمانشاه در پنج برنامه تولید ماهیان سردآبی، تولید ماهیان گرم‌آبی، تولید ماهیان خاویاری، تولید و تکثیر ماهیان زینتی و تولید میگوی آب شیرین، متمرکز شده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه بیش از ۲۰ سال سابقه آبزی‌پروری دارد و در زمینه ماهیان سردابی در بین استان‌های غیر‌ساحلی رتبه چهارم کشور و زمینه تولید ماهیان گرمابی در بین استان‌های کشور رتبه پنجم کشور هستیم اما در بین استان‌های غیرساحلی در بخش تولید ماهیان گرم‌آبی رتبه اول کشور را داریم.

صحرایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته موفق شدیم تولیداتمان را به ۲۲ هزار و ۳۱ تن برسانیم و در تلاش هستیم که این آمار برای امسال و سال آینده به ۲۴ هزار تن برسد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه نزولات جوی در استان کرمانشاه بسیار کم شده است و رودخانه‌های استان کاهش آب داشته‌اند ما چاره‌ای نداریم که به سمت افزایش تولید در واحدهای سطحی حرکت کنیم چون منابع آبی بسیار محدود شده است.

وی در ادامه افزود: برای تولید در واحد‌های سطحی نیاز داریم که ضریب مکانیزاسیون در مزارع آبزی‌پروری را بالا ببریم لذا دستگاه‌های مرتبط باید با اداره‌کل شیلات همکاری لازم را داشته باشند.

صحرایی تصریح کرد: نقش کلیدی مجموعه بانک کشاورزی که در این زمینه بر کسی پوشیده نیست؛ تأمین اعتبارات لازم برای خرید ادوات مکانیزه، گامی اساسی در جهت افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح تولید است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از