حالت تاریک
امام‌ جمعه کرمانشاه مطرح کرد:

عملیات سپاه اثبات‌گر قدرت ایران در عرصه بین‌المللی

عملیات سپاه اثبات‌گر قدرت ایران در عرصه بین‌المللی

امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: آن چیزی که موضوع اصلی در قضایای اخیر بود حسب بیان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوای الهی منشأ مقام و منزلت در پیشگاه خداوند متعال است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما شما را شعبه شعبه و قبیله قبیله آفریدیم، که این موارد هیچ‌کدام ملاک برتری نیست، اینکه کسی در چه منطقه‌ای از این عالم زندگی می‌کند ملاک برتری نیست بلکه فرموده «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» آن کسی که در پیشگاه خدای متعال برتری دارد که با تقواتر باشد.

وی افزود: درجات تقوا هم به رعایت احکام و حدود الهی بستگی دارد، هر کسی به هر میزان که بیشتر احکام خدا را در زندگی فردی و اجتماعی رعایت کند با تقوا تر است و در پیشگاه خدای متعال مقام و منزلت بالاتری دارد. 

امام جمعه کرمانشاه افزود: امروز هفدهم ماه شوال به‌عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده و چه نامگذاری نیکو و میراث گرا‌ن‌بهایی است که ما از گذشتگان و حتی قبل از اسلام ملت عزیز ایران داشته است و در گذشته اگر پهلوانی در منطقه‌ای زندگی می‌کرد آن منطقه به رغم ضعف دولت‌های مرکزی که در طول تاریخ کشور ما به آن مبتلا بوده، به‌خاطر وجود آن پهلوان احساس آرامش و امنیت می‌کرد.

وی ادامه داد: ضعفای جامعه اگر نمی‌توانستند حقشان را از ظالمان بگیرند به پهلوان شهر پناه می‌برند و معمولاً پهلوان‌ها با همین فرهنگ پهلوانیشان که فرهنگ جوانمردی، انسانیت و مردانگی است حواسشان به فقرای جامعه بود و سعی می‌کردند اگر خودشان هم در زندگی وضع مناسبی نداشتند ولی هوای ضعفا و فقرای جامعه را داشته باشند. 

غفوری بیان داشت: بر همین اساس ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شکل گرفته است و نوع ورزش هم یک ورزش حکیمانه و عاقلانه‌ای است که انسان‌ها بتوانند سلامت جسمیشان را در آنجا تأمین کنند و معلوم شود که پهلوان جامعه چه کسی است و بر اساس آن خصوصیات و ویژگی‌های نفسانی و فضائل اخلاقی بر این ورزش می‌افزود و آن شخص به عنوان پهلوان آن شهر انتخاب می‌شد، در واقع پهلوانی فقط به زور بازو نبود بلکه به ضمیمه فضیلت‌های اخلاقی بود که در جامعه هم برای نوجوانان و جوانان الگو می‌شد و آن‌ها هم به همین سمت هدایت می‌شوند. 

کارگران پهلوانان تأثیرگذار جوامع هستند

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: یکی از این پهلوانان تأثیرگذار در همه جوامع و مخصوصا کشور عزیزمان که خانواده‌هایشان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند کارگرها هستند که با عرق جبین و تلاش و کوشش و زحمت و دست پینه بسته در عرصه‌های مختلف مشغول کار هستند تا هم خودشان رزق و روزی حلال در پیشگاه خدای متعال دریافت کنند و هم اینکه جامعه را با تولیدشان اداره کنند. 

وی ادامه داد: کارگر اساس و بنیاد تولید است اگرچه نقش کارفرما هم در جوامع صنعتی و برپا کردن کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ بسیار مهم است و اسلام هم به شدت طرفدار کار جمعی در این گونه موارد است اما این مجموعه‌هایی که عموم مردم شریک سهام آن هستند، برای کار تولیدی موثر بیشتر مورد حمایت و توجه است. 

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: آن کارفرمایی هم که آمده است سرمایه خود را در عرصه تولید به کار بسته و کارآفرینی کرده است و کشور از رونق اقتصادی به واسطه تلاش آن‌ها برخوردار می‌شود همه در عرصه جهاد اقتصادی شریک هستند هرچند که یکی از بخش‌های مهم به‌عنوان زیربنای کار، قشر زحمتکش کارگر است که پیامبر گرامی اسلام بر دست پینه بسته کارگر بوسه زد و همین افتخار برای همه بشریت کافی است که بدانند  اسلام برای کار و کارگر و دست پینه بسته که برای تأمين رزق و روزی حلال زحمت می‌کشد ارزش و اهمیت قائل است. 

غفوری با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری بیان داشت: این روزها که با سالروز شهادت معلم شهید مرتضی مطهری همزمان شده آن شخصیت کم‌نظیر که شاگردی بزرگانی را کرده بود و بزرگانی که شاگردی آن استاد را داشتند و آثار شهید مطهری که همگی مورد تایید حضرت امام راحل واقع شد و بهترین داروی فکری برای نسل جوان امروز و همه نسل‌ها است.

 وی افزود: آثار شهید مطهری مسیر درست را بدون انحراف و با بهره‌گیری از قرآن، سنت، حکمت و عقل پیش روی نسل جوان و نوجوان می‌گذارد و جامعه ما با می‌تواند استفاده از آثار این شهید والامقام همواره مسیر سعادت، پیشرفت و تعالی مادی و معنوی طی کند که البته همین روز به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: آن کسی که مطلبی را از معلمی یاد گرفته است به عنوان حق استادی بر دستش بوسه بزند و تا آخر عمر دعاگوی وی باشد این وظیفه کسی است که نزد معلمی تلمذ می‌کند چه اینکه حضرت علی(ع) فرمودند آن کسی که به من یک حرف آموخته است من را بنده خودش قرار داد یعنی تا این حد آموزش دادن و تعلیم می‌تواند در زندگی انسان صاحب نقش باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: وظیفه معلم بیش از اینکه تعلیم باشد تربیت نسل بعد است، معلم در ضمن اینکه دروس مدرسه را به دانش‌آموزانش یاد می‌دهد و استاد دانشگاه ضمن اینکه دروس دانشگاه را به شاگردانش یاد می‌دهد فضائل اخلاقی را تعلیم و به شاگردانش منتقل می‌کند و خلقیات نبوی و علوی را که ائمه برای ما به ارث گذاشتند به شاگردانش منتقل خواهد کرد که این هم مسئولیت بزرگی برای معلمان عزیز ما است. 

وی اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت سفر آیت‌الله رئیسی به کشورهای پاکستان و سریلانکا را داشتیم که از آن حوادث مهم بعد از عملیات وعده صادق بود، به نوعی تکمیل‌کننده آن عملیات بود، این که آمریکا مجدداً تحریم‌هایی را علیه افراد و شرکت‌هایی وضع کرد و همه کشورهای دنیا را تهدید کرد که اگر با جمهوری اسلامی همکاری داشته باشند آن‌ها را تحریم می‌کند و بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان که آقای شهباز شریف به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان روی کار آمد اولین سفر خارجی به پاکستان انجام شد و ابعاد بسیار زیادی داشت. 

غفوری ادامه داد: یکی از آن ابعاد شکستن همان فضایی بود که آمریکایی‌ها می‌خواستند درست کنند نکته بعدی مسائل امنیتی بود که بین کشور ما و پاکستان در مرزها حاکم است و گروهی مزدور موساد و صهیونیست‌ها که طبق اعلام بعضی از افسران آمریکایی در برنامه زنده شبکه‌های ماهواره‌ای و طبق مشاهدات و مستنداتی در پاکستان حضور دارند و گاهی از مرزها رد می‌شوند و عملیات تروریستی در ایران انجام می‌دهد که توسط موساد اداره می‌شوند. 

امام جمعه کرمانشاه افزود: ما باید تکلیفمان را از نظر امنیتی با کشورهای همسایه یک‌سره و روشن کنیم، ما هزار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان داریم باید حتما یک بنای مستحکمی با دولت پاکستان گذاشته شود، این هم از نظر امنیتی که این سفر بسیار تاثیرگذار است و آثارش را در آینده خواهید دید، از جهت اقتصادی اولویت مبادلات اقتصادی ما با کشورهای همسایه است که اتفاقا از نظر فرهنگی و ارتباطات مردمی به ویژه ارتباط ما با کشوری مثل پاکستان که در عرصه زبان فارسی و فرهنگ بومی هم اشتراکات بسیار زیادی داریم و در این ایام که عملیات وعده صادق انجام شد، در پاکستان اجتماعات بزرگی شکل گرفت و در حمایت از این عملیات مردم خوشحالی کردند.

غفوری با اشاره به درگذشت ملا احمد فخری امام جمعه اهل سنت جوانرود، گفت: بعد از عملیات وعده صادق، استکبار جهانی تلاش بسیار زیادی انجام داد که حمله پهپادی سپاه را کم‌اهمیت جلوه دهند، البته برای مردم این عملیات قابل کتمان نبود اما انکار استکبار جهانی بسیار مفتضح بود هرچند که اهمیت ندارد. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آن چیزی که موضوع اصلی در قضایای اخیر بود حسب بیان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی بود و نتیجه شکستن هیمنه استکبار این بود که قدرت، جسارت و شهامتی عجیب در دل ملت‌های محروم و حتی در جوامع استکباری به وجود آمد. 

وی در پایان گفت: اکنون می‌بینیم که به دلیل بیداری موجود در بین جوامع، مردم و دانشگاه‌های آمریکا که به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمده‌اند، آمریکا ناچار شد تمام گذشته‌اش را زیر پا بگذارد و به صورت گسترده پلیس را به داخل دانشگاه‌ها بفرستد و محیط‌های علمی را زیر پا بگذارد.
 
انتهای خبر/

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از