حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
کاشت ۴۰۰ هزار اصله نهال در سرپل‌ذهاب
رئیس اداره جنگل‌داری کرمانشاه خبر داد:

کاشت ۴۰۰ هزار اصله نهال در سرپل‌ذهاب

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از تولید و کاشت ۴۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان انزل شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد.

عبدالعلی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در راستای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور و در اجرای بخشی از تولید نهال استان کرمانشاه، در نهالستان انزل شهرستان سرپل‌ذهاب تاکنون ۴۰۰ هزار نهال تولید شده و طبق برنامه‌ریزی این ظرفیت به ۷۰۰ هزار نهال افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه عنوان کرد: بخش عظیمی از این نوع نهال‌ها که تولید می‌شود در بخش زراعتی مصرف می‌شود و تقاضا برای این نهال‌ها بسیار است بنابراین عمدتاً تولید نهال توسط اداره منابع طبیعی استان صورت می‌گیرد و همه عملیات کاشت، مراقبت و نگهداری توسط مجریان توسعه زراعت چوب در استان و شهرستان‌های گرمسیری در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: یکی از مزیت‌های تولید نهال در نقطه صفر مرزی و در مناطقی که در معرض تنش‌های ناشی از اثرات مخرب از جمله پدیده گرد و غبار هستند این است که در آینده سطح سبز مناسبی در این مناطق ایجاد خواهد شد و در نهایت به‌عنوان اولین ضربه‌گیر کاهش مخرب پدیده‌های طبیعی عمل خواهد کرد.

جلیلیان در پایان اشاره کرد: نهالستان انزل شهرستان سرپل‌ذهاب با مساحت ۲۴ هکتار ظرفیت کاشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نهال از گونه‌های گرمسیری را دارد.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از