حالت تاریک
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه مطرح کرد:

کاهش دمای هوای کرمانشاه تا ۱۰درجه زیر صفر

کاهش دمای هوای کرمانشاه تا ۱۰درجه زیر صفر

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از بامداد فردا تا پایان هفته، سامانه‌ای ناپایدار جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد که با افزایش ابر، سبب بارندگی و وزش باد در سطح استان خواهد شد

شهناز حق‌پرست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: از امروز تا عصر یکشنبه شرایط نسبتاً پایداری در سطح منطقه حاکم شده و بتدریج از تراکم ابرها بر جو استان کاسته خواهد شد و با کاهش حداقلی دمای هوا انتظار می‌رود در نقاط سردسیر و معتدل استان، کمینه دما، به ۵ تا ۱۰ درجه زیر صفر برسد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه از مه‌آلود شدن برخی نواحی خبر داد و گفت: در اوایل وقت فردا یکشنبه، در نواحی سرد و معتدل تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به دنبال شرایط موجود از اواخر روز یکشنبه تا سه‌شنبه با عبور موجی ناپایدار، علاوه بر افزایش دمای شبانه، مجدداً شاهد وزش باد و بارش‌های متناوبی از برف و باران در سطح استان خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: به احتمال زیاد در نیمه غربی استان، بارش شدت بیشتری داشته باشد و علاوه بر ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر شاهد بارش برف باشیم.

وی افزود: از روز چهارشنبه تا جمعه شرایط پایداری در سطح استان خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی بیان داشت: میانگین بارش ۲۴ ساعت گذشته ۶ میلی‌متر بوده است که با احتساب این آمار میانگین میزان بارندگی سال زراعی جاری به ۱۸۰ میلی‌متر رسیده که درصد تغییرات بارش امسال نسبت به سال گذشته هشت درصد تغییر داشته است و درصد تغییرات بارش امسال نسبت به بلندمدت ۲۳ درصد کاهش داشته است.

حق‌پرست در پایان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سومار با پیشینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان و شهرستان سنقر و کلیایی با کمینه دمای ۵- درجه سلسیوس سردترین نقطه استان بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از