حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403

کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی در کرمانشاه تخصصی می‌شود

کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی در کرمانشاه تخصصی می‌شود

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: فعال و پویا شدن کرسی‌های آزاد اندیشی منوط به تبیین تخصصی موضوعات است.

قاسم امجدیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: معاونت آزاد اندیشی با ماموریت رونق‌بخشی به کرسی‌های آزاد اندیشی و رویکرد تبیین تخصصی در سال تحصیلی جدید تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کارکرد این کانون جدید نیست چرا که پیش از این نیز دانشجویان در کرسی‌های آزاد اندیشی با فضای گفتگو و تضارب آرا، افکار و عقاید خود را غالبا با موضوعات سیاسی مطرح می‌کردند اما در رویکرد جدید درصدد هستیم موضوعات به عدد رشته‌های دانشگاهی گسترش و همچنین سایر فعالیت‌ها در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی به‌صورت تخصصی پیگیری شود.

امجدیان متولی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را دانشجویان، اساتید، گروه‌ها و فعالان دانشجویی دانست و نقطه مطلوب این امر را طراحی و اجرای مسیر تبیین موضوعات به‌دست خود دانشجویان بیان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت حضور مسئولان در دانشگاه‌ها، افزود: یکی از ضرورت‌های برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی گفتگوی هرچه بیشتر و مواجهه مستقیم با مسئولان است که بدنه دانشگاهی بتواند هم پیشرفت‌ها و هم مسائل و چالش‌های موجود را مطرح کند و راهکار تخصصی بدهد که این امر به طور خاص در این کانون پیگیری خواهد شد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی در پایان تصریح کرد: این کانون، گفتمان مورد نظر را در سه قالب کرسی. های آزاد اندیشی با حضور دانشجویان موافق و مخالف، تریبون آزاد توسط دانشجویان و کرسی نقد و نظریه‌پردازی توسط اساتید را پیگیری می‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از