حالت تاریک
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

کشاورزان از آتش‌زدن بقایای کشاورزی خودداری کنند

کشاورزان از آتش‌زدن بقایای کشاورزی خودداری کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق در مراتع اندیشیده شده است، گفت: کشاورزان از آتش‌زدن بقایای کشاورزی خودداری کنند.

انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با توجه به در پیش بودن فصل گرما و احتمال بروز حریق در عرصه‌های منابع طبیعی جلسات خود را برای پیشگیری از حوادث برگزار کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در ستاد مدیریت بحران، فرمانداران به عنوان رئیس مدیریت بحران شهرستان‌ها منصوب شده‌اند و وظیفه دارند با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به جلوگیری از بروز حریق در مراتع اقدام کنند.

کولانی تصریح کرد: ۱۸ پایگاه حفاظتی منابع طبیعی استان کرمانشاه با ۴۰ تیم واکنش سریع به همراه تجهیزات کامل از طریق سامانه ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌های لازم و اطفای حریق در صورت بروز حادثه هستند.

وی ادامه داد: امسال با مشارکت مردم و دهیاران در رابطه با پیشگیری از حریق و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدامات خوبی انجام گرفته است و بارندگی‌های بهاری نقش مؤثری در رویش گیاهان را داشته‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین نامه‌ نگاری‌ لازم جهت مساعدت نیروهای نظامی و انتظامی شامل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و همچنین دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و اطفای حریق صورت گرفته است.

کولانی عنوان کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه دارای ۲۰۰ دستگاه دمنده برای اطفای حریق است که بنا بوده مدیریت بحران استان نسبت به خریداری ۳۰۰ دستگاه دیگر برای دهیاران اقدام کند تا بتوانیم تابستان را با کم‌ترین مشکل در بحث حریق مراتع پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: به کشاورزان، دامداران، باغداران، طبیعت‌گردان، جامعه روستایی و عشایری توصیه می‌کنیم از برپایی و یا آتش‌زدن بقایای کشاورزی خودداری کنند تا شاهد وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: نابودی عرصه‌های منابع طبیعی قطعاً آسیب‌هایی را به دنبال دارد که در سیلاب‌های اخیر کشور آثار و صدمات آن به وضوح برای تمام مردم مشخص شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از