حالت تاریک
دبیر هیأت کشتی استان کرمانشاه:

کشتی کرمانشاه نیازمند حامی مالی است

کشتی کرمانشاه نیازمند حامی مالی است

دبیر هیأت کشتی استان کرمانشاه با بیان اینکه ورزش قهرمانی نیازمند حمایت اقتصادی است، گفت: کشتی کرمانشاه برای تیم‌داری در لیگ برتر نیازمند حامی مالی است تا ورزشکاران به خیالی آسوده فعالیت کنند.

منصور کیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طی هفته اخیر شاهد استعفای رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه بودیم که هم‌اکنون باید سرپرست توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کشتی برای مدت قانونی ۶ ماه انتخاب شود.

دبیر هیأت کشتی استان کرمانشاه گفت: پس از انتخاب سرپرست هیأت کشتی استان کرمانشاه طی این مدت باید ثبت‌نام متقاضیان برای سکان‌داری این هیأت و برگزاری فرآیند انتخابات انجام گیرد اما ممکن است انتخاب رئیس جدید هیأت جدید زمان‌بر باشد.

کیانی تصریح کرد: هم‌اکنون هیأت کشتی استان کرمانشاه بر اساس تعداد افراد بیمه‌شده ۵ هزار کشتی‌گیر در تمام رده‌های سنی دارد که در باشگاه‌های دولتی و خصوصی مشغول آموزش و تمرین هستند که مسابقات استانی نیز به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه دارای زیرساخت‌های مناسبی در حوزه تمرین تیم‌های ملی، میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی است که میزبانی شایسته مسابقه جام‌ جهانی، جام تختی و جام باشگاه‌های جهان از نمونه‌های موفق و شایسته آن است.

دبیر هیأت کشتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه به‌ دلیل وضعیت اقتصادی و فرهنگی شاهد عدم ادامه ورزش قهرمانی از سوی کشتی‌گیران خود است و باید برای رشد و پرورش ورزشکاران، ابتدا اقتصاد و معیشت آنها تأمین شود.

کیانی بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کشتی‌گیران کرمانشاه به‌ ویژه در رده سنی نوجوانان و جوانان از ادامه ورزش حرفه‌ای به دلیل مشکلات اقتصادی انصراف می‌دهند و هیأت کشتی استان کرمانشاه نیز توانایی‌ حمایت از آنها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم در لیگ برتر تیم‌داری کنیم، افزود: نبود اسپانسر سبب شده استان کرمانشاه با وجود استعدادهای درخشان ورزشی نتواند در مسابقات ملی شرکت کند و شاهد درخشش تک ستاره‌هایی در زمان‌هایی بوده‌ایم.

دبیر هیأت کشتی استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از مسابقات قهرمانی جهان در کرمانشاه شاهد حضور بسیار زیاد علاقمندان در باشگاه‌های کشتی بودیم، عنوان کرد: برای رشد و توسعه ورزش استان نیازمند حمایت مسئولان استانی و ملی هستیم و امیدواریم این موضوع پس از موفقیت کشتی‌گیران در المپیک پاریس مجدد تکرار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از