حالت تاریک
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد؛

کشت ۲۸۰ هکتار گل محمدی در اراضی کرمانشاه

کشت ۲۸۰ هکتار گل محمدی در اراضی کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۲۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گل‌ محمدی است که پیش‌بینی می‌شود از این اراضی، ۶۰۰ تن محصول برداشت شود.

رحمان فیض‌ قربانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۲۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گل‌ محمدی است که برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود از این اراضی، ۶۰۰ تن ‌‌‌محصول برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در رابطه با زمان برداشت گل‌ محمدی در استان کرمانشاه، عنوان کرد: در برخی از نقاط استان کرمانشاه، برداشت گل‌ محمدی آغازشده و تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

فیض‌ قربانی با اشاره به نقاط زیر کشت گل‌محمدی اذعان کرد: بیشترین کاشت گلستان‌های گل‌ محمدی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین صورت گرفته است و در سایر نقاط استان در مناطق گرمسیری از جمله قصرشیرین و سرپل‌ذهاب گل‌ محمدی کشت‌شده و در حال برداشت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بازار فروش گل‌ محمدی افزود: بخش قابل‌توجهی از محصول گلستان‌های گل‌ محمدی در خود استان کرمانشاه مورداستفاده کارخانه‌های گلاب‌گیری استان قرار می‌گیرد و فرآوری می‌شود و درصدی از آن نیز به‌صورت غنچه‌ای خشک‌شده و به مراکز استان‌‌های بزرگ ازجمله تهران، اصفهان، مشهد و... صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه دو کارخانه گلاب‌گیری فعال بوده و در حال تولید گلاب هستند، یک مورد در گره‌بان شهرستان هرسین و یک مورد دیگر در شهرک صنعتی فرامان مشغول فعالیت است که محصولات‌ آن‌ها قابلیت صادرات را داشته و گلاب تولیدی استان کرمانشاه به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

فیض‌ قربانی در پایان در خصوص فعالیت کارگاه‌های سنتی گلاب‌گیری بیان کرد: در استان کرمانشاه علاوه بر تولید گلاب به‌صورت صنعتی، در مرکز استان و اغلب شهرستان‌ها مراکز و کارگاه‌هایی به‌صورت سنتی در حال تولید گلاب و درآمدزایی در این حوزه هستند که بازار فروش خوبی دارند.

 

انتنهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از