حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
کنگره شهدا به جامعه حیات می‌بخشد
امام جمعه شهرستان گیلانغرب:

کنگره شهدا به جامعه حیات می‌بخشد

امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: اهمیت یادبودها و کنگره ملی شهدا به وضوح روشن است، چرا که این یادبودها مانند خون شهید به جامعه حیات می‌بخشند و حقانیت راه را به ما یادآور می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد؛ در خصوص برگزاری کنگره شهدای استان کرمانشاه، اظهار داشت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرموده‌اند، زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و اهمیت یادبودها و کنگره ملی شهدا به وضوح روشن است، چرا که این یادبودها مانند خون شهید به جامعه حیات می‌بخشند و حقانیت راه را به ما یادآور می‌شوند.

وی با اشاره به آمار شهدای استان کرمانشاه تصریح کرد: استان ما با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس، همواره نماد مقاومت و ایستادگی بوده این آمار گواهی بر عزم و اراده مردم این دیار در راه دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. 

امام جمعه شهرستان گیلانغرب ابراز داشت: شهدای ما نه‌تنها در جبهه‌های نبرد، بلکه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی نیز نقش‌آفرینی کردند و با فداکاری‌های خود، پایه‌گذار ارزش‌های انقلاب شدند.

 موسوی همچنین به سابقه مقاومت و پایمردی مرزداران سینه ستبر ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: گیلانغرب به واسطه مقاومت مردمانش در برابر دشمن، همواره مهد ایثار و شهادت‌طلبی بوده است، جایی که جوانان این خطه با شجاعت و دلیری در برابر دشمنان ایستاده و جان خود را فدای وطن کردند؛ این فرهنگ ایثار و فداکاری باید در نسل‌های آینده زنده نگه داشته شود. 

وی گفت: ما باید به جوانان خود بیاموزیم که این ارزش‌ها نه‌تنها در تاریخ ما بلکه در آینده کشور نیز باید حفظ و تقویت شوند و همین کنگره‌های ارزشمند می‌توانند در قالب مکتب جهاد تبیین مروج معارف انقلابی و اسلامی، باشند. 

امام جمعه شهرستان گیلانغرب در ادامه بیان کرد: برگزاری این کنگره در استان کرمانشاه فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه است، با برگزاری این مراسم می‌توانیم یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم و به نسل‌های جدید انتقال دهیم که چه بهایی برای آزادی و استقلال کشور پرداخت شده است.

امام جمعه گیلانغرب در پایان تصریح کرد: پیداست که یاد شهید فراتر از بحث‌های انحرافی مرده‌پرستی است، لذا در کنار تلاش برای ارتقای علمی، صنعتی و اقتصادی کشور، همواره باید به حفظ فرهنگ، هویت و غیرت ملی خود توجه کنیم.

وی عنوان کرد: بزرگداشت یاد شهدا که مظهر وفا، ایثار و غیرت هستند، ضرورتی است که می‌تواند به پیشرفت و ابهت کشور کمک کند، امیدوارم کنگره شهدای استان کرمانشاه به یک الگوی عملی برای سایر استان‌ها تبدیل شود و بتوانیم با همت و تلاش، فرهنگ ایثار را در جامعه گسترش دهیم.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از