حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
کنگره شهدا گرامیداشت ارزش‌ها و فضیلت‌ها است
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کنگاور:

کنگره شهدا گرامیداشت ارزش‌ها و فضیلت‌ها است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کنگاور گفت: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا انتقال سیره و منش شهدا و گرامیداشت ارزش‌ها و فضیلت‌ها است.

میلاد میرزایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ برگزاری این کنگره‌ها را گامی مؤثر و امیدآفرین در مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و برگزاری مستمر آن‌ها را ضربه‌ای مهلک بر امید دشمنان نسبت به تضعیف روحیه‌ی مردم برشمرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کنگاور با تأکید بر لزوم تداوم این رویداد ارزشمند، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شهدا، بستری مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی نسل امروز با ارزش‌های والای ایثار و شهادت است؛ این‌ گردهمایی‌ها، درک عمیق‌تری از روحیه ایثارگری و بزرگ‌منشی شهدا در میان جوانان ایجاد کرده و راه روشن سعادت را به آن‌ها نشان می‌دهد.

میرزایی با اشاره به هدف دیگر برگزاری این کنگره‌ها، تبیین مکتب شهدا را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما وظیفه داریم آرمان‌ها، دستاوردها و مکتب ارزشمند شهدا را به عنوان امانتی گران‌بها به نسل جوان منتقل کنیم؛ برگزاری این کنگره‌ها فرصتی است تا نسل جدید با جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا آشنا شوند و بدانند که این نظام مقدس به برکت خون پاک شهدا و با دلاورمردی‌های جوانان رشید استوار مانده است؛ لذا برگزاری کنگره ملی شهدا، گرامیداشت ارزش‌ها، فضیلت‌ها و معنویت‌هایی است که این عزیزان برای ما به ارمغان آوردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کنگاور با تأکید بر فرآیند طولانی شکل‌گیری فرهنگ ایثار و جوانمردی، اظهار داشت: این فرهنگ ارزشمند محصول سال‌ها تلاش، ایثار و فداکاری شهیدان است و ریشه در باورها، اندیشه‌ها و ارزش‌های اصیل جامعه دارد؛ شکل‌گیری چنین فرهنگی نیازمند تلاش مستمر و برنامه‌ریزی دقیق است.

میرزایی تأکید کرد: دفاع مقدس، اقتدار، عزت و عظمت انقلاب اسلامی را پس از جنگ تحمیلی تضمین کرد؛ امروزه برگزاری کنگره شهدا ضمن ترویج فرهنگ ایثار برای نسل آینده، فرصتی ارزشمند برای به‌روزرسانی شیوه‌های تعامل با جوانان و بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند شهدا فراهم می‌آورد؛ حضور فعال در این کنگره‌ها، یادآور خون پاک شهدا بوده و ما را به ادامه راه پرافتخارشان متعهد می‌سازد به همین دلیل، نباید از شرکت در این رویدادهای مهم غافل شویم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان توصیف شایسته‌ای از مقام شامخ شهدا یافت، آن‌ها را الگوی غیرت و وطن‌پرستی برای نسل جوان برشمرد و تأکید کرد: وصیت‌نامه‌های شهدا که گنجینه‌ای ارزشمند از اندیشه و روحیه ایثارگری است، باید به عنوان متون درسی و آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند تا نسل جوان بیش از پیش با آرمان‌های شهدا آشنا شوند و الگوهای عملی برای زندگی خود برگزینند.

میرزایی اظهار داشت: مسئولان علاوه بر توجه به تعداد برنامه‌های کنگره‌های شهدا، باید بر کیفیت و تأثیرگذاری آن‌ها نیز تأکید داشته باشند؛ به عبارت دیگر، برگزاری این کنگره‌ها نباید صرفاً به یک رویداد تشریفاتی محدود شود، بلکه باید به عنوان بستری برای ترویج اندیشه‌ها و ارزش‌های والای شهدا در میان نسل‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از