حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه مطرح کرد:

کنگره ملی شهدا بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کرمانشاه

کنگره ملی شهدا بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: کنگره ملی شهدا یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی محسوب می‌شود.

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: سازمان بسیج دانش‌آموزی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش‌آموزان، اقدامات قابل توجهی را در کمیته کنگره شهدای ملی به انجام رسانده است.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نقش مؤثر دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی و رشد و توسعه کشور، افزود: نسل امروز می‌تواند با الگو قرار دادن شهدا و ادامه راه شهیدان تحول‌آفرین بوده و با معرفی شهیدان روحیه امیدآفرینی در دانش‌آموزان تقویت شود.

محمدی با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی شهدا یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز در کل کشور به انقلاب اسلامی تقدیم شد که در این بین ۸۲۰ دانش‌آموز از استان کرمانشاه با تقدیم جان خود، برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی افزودند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه، تصریح کرد: تلاش در جهت مردمی‌کردن و افزایش مشارکت در برگزاری کنگره شهدا گام ارزشمندی است که در حال انجام است.

محمدی گفت: با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی استان‌ در همه مدارس و مقاطع یادواره شهدا، اردوی راهیان‌نور، مسابقات مختلف فرهنگی در قالب‌های عکس‌نوشته و شعر، همچنین محفل انس با قرآن برگزاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ای‌شدن رویدادهای این کنگره موجب زنده‌ نگه‌داشتن شهدای استان، امید است مردم و مسئولان استان با بهره‌گیری از این فرصت ارزشمند، وصایای شهدا را سرلوحه امور خود قرار داده و در راستای تحقق آرمان‌های والای آن‌ها تلاش کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از