حالت تاریک
یاد شهدا نباید در جامعه فراموش شود
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

یاد شهدا نباید در جامعه فراموش شود

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا به ایجاد فضای معنوی در جامعه کمک می‌کند، گفت: یاد شهدا نباید در جامعه فراموش شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهرام کرمی صبح امروز در یادواره شهدای بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و همواره باید سعی کنیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: خداوند در قرآن کریم جایگاه شهدا را بیان کرده است، شهیدان در زندگی خود تنها رضايت خداوند متعال را مد نظر داشتند و از گناه دوری کردند.

کرمی با اشاره به‌ اینکه شهدا برای امنیت کشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند، تصریح کرد: در جوامع غیر دینی نیز مردم برای سربازان و مدافعان کشور اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و امروز این ما هستیم که به شهدا نیازمندیم و برای حرکت در مسیر سعادت از آن‌ها درخواست کمک داریم.

وی ادامه داد: شهدا همواره در مسیر انقلاب و اسلام گام برداشتند و ما باید آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم زیرا در دنیای امروز دشمن سعی دارد با استفاده از فضای مجازی و رسانه افکار عمومی را نسبت به انقلاب اسلامی دچار تردید کند و اینجا وظیفه داریم با بهره‌گیری از جهاد تبیین نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: حقوق‌دانان و جهادگران عرصه روشنگری امروز وظیفه دارند شرایط کشور را برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند دشمن با استفاده از اطلاعات نادرست ذهن جوانان و جوانان را نسبت به آینده کشور مخدوش کند.

کرمی عنوان کرد: طی روزهای اخیر مشاهده کردیم که فرانسه مدعی آزادی بیان و دمکراسی، مدیرعامل شرکت تلگرام را به دلیل انتشار مطالب خلاف سیاست‌های این کشور بازداشت کرد و هیچ رسانه‌ای به این موضوع اشاره نکرد اما اگر چنین اتفاقی در ایران اسلامی رخ می‌داد، شاهد شدیدترین هجمه‌ها علیه کشور بودیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان تشکیل شده است، بیان کرد: متأسفانه عموم مردم به دلیل عدم شناخت دقیق از موضوعات حقوقی در زندگی خود دچار مشکل می‌شوند و برای حل آن به محاکم قضائی رجوع می‌کنند.

کرمی عنوان کرد: باید سعی کنیم قبل از تشکیل پرونده در محاکم قضائی از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان برای صلح و سازش بین طرفین استفاده کنیم تا شاهد حجم انبوه پرونده در دادگستری‌ها نباشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از