حالت تاریک
امام جمعه کنگاور:

آحاد جامعه در راهپیمایی استکبارستیزی فردا شرکت کنند

آحاد جامعه در راهپیمایی استکبارستیزی فردا شرکت کنند

امام جمعه شهرستان کنگاور از همه آحاد جامعه خواست که روز شنبه همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه شرکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام سید رضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کنگاور، ضمن دعوت به تقوای الهی، سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را به همه آحاد جامعه تبریک گفت و اظهار داشت: این بانوی بزرگوار پیام‌آور کربلا است و در سرای کربلا وظیفه پرستاری از کودکان و اسرا را بر عهده داشت لذا سالروز ولادت این بانوی فداکار را به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری کرده‌اند.

وی ضمن تشکر از جامعه پرستاران کشور به فداکاری‌های این قشر زحمتکش در دوران کرونا اشاره و تصریح کرد: بسیاری از پرستاران کشور ما در زمان شیوع بیماری کرونا در راستای دفاع از سلامتی مردم شربت شهادت را نوشیدند و عده‌ای هم در اغتشاشات سال گذشته در جریان حمله به آمبولانس‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند که بر روان پاکشان درود می‌فرستیم.

امام جمعه شهرستان کنگاور در ادامه با اشاره به مسئله غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، رشادت‌های حماس را وصف‌نشدنی دانست و ادامه داد: مردم فلسطین مردم ۵۰ سال پیش نیستند هویت آنها تغییر کرده و در مصائب و مشکلاتشان به سیدالشهدا(ع) متوسل می‌شوند، لذا آنها مسلمان هستند و پیامبر گرامی اسلام(ص) هم فرموده‌اند اگر فریاد یاری مسلمانی را بشنوید و اورا یاری نکنید مسلمان نیستید.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به روز بزرگداشت ابونصر فارابی که در تقویم به نام روز فلسفه و حکمت اسلامی نامگذاری شده، عنوان کرد: امام راحل در نامه خود به گورباچف از ابونصرفارابی به‌عنوان معلم ثانی جهان بشریت و اسلام نام بردند و از رهبر شوروی خواستند که آثار او را بخواند.

وی با تاکید بر اینکه اکثر کشورهای جهان ابونصرفارابی را می‌شناسند و بر روی اسکناس‌ها و دانشگاه‌های خود عکس و نام وی را حک می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر جوانان همه با فلسفه و حکمت محشور می‌شدند این همه خشنونت در کار نبود زیرا فلسفه، روان انسان را جلا می‌دهد.

امام جمعه شهرستان کنگاور با بیان اینکه ابونصر فارابی در جهان اسلام به غیر از طب در تمام علوم زمان خودش سرآمد بود، ابراز داشت: وی از دل فلسفه اشراق افلاطون و از دل فلسفه مشاع، ارسطو فلسفه اسلامی را بیرون کشید.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: ابونصر فارابی معتقد بود که هر هنر زیبایی که انسان را به خلقت خدا و زیبایی‌های خلقت برساند،آن فلسفه است لذا با فلسفه انسان به حکمت می‌رسد.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشغال بیمارستان شفا در غزه را از دیگر وحشی‌گری‌های این رژیم جعلی و غاصب دانست و ادامه داد: این رژیم با این بهانه که مقر حماس در داخل این بیمارستان است و انبار اسلحه و محل نگهداری اسرا نیز در این بیمارستان قرار دارد آن را ویران کرد و حتی یک نفر اسیر را نیز در آن پیدا نکردند در نتیجه سبب محکومیت بیشتر رژیم صهیونیستی در افکار عمومی شد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به قطع‌نامه شورای امنیت، عنوان کرد: این شورا برای تصویب  قطعنامه‌ها ضمانت اجرایی دارد  و در تصویب قطعنامه هم ۱۲ عضو شورای امنیت رای مثبت دادند و کشورهای آمریکا و انگلیس با هدف اینکه حماس به‌عنوان تروریست معرفی نشده رای ممتنع دادند و کشور روسیه نیز به دلیل محکوم نکردن جنایات این رژیم رای ممتنع داد.

امام جمعه‌ شهرستان کنگاور در پایان از همه آحاد جامعه خواست که روز شنبه همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه شرکت کنند و همه نفرت و خشم خودشان را بر آمریکای جنایت‌کار که به تعبیر امام راحل شیطان اکبر است و شریک خون‌خوارش رژیم غاصب صهیونیستی فریاد کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از