حالت تاریک
کافر همه را به کیش خود پندارد؛

ادعای پوچ اصلاحات با بی‌ثمر‌خواندن دولت سیزدهم

ادعای پوچ اصلاحات با بی‌ثمر‌خواندن دولت سیزدهم

زنان پشتیبان و پیشران جامعه در مسائل مهم کشور هستند و در طول تاریخ همواره منشأ تحول و حماسه‌ساز بوده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ زنان محور خانواده هستند که نقش بسزایی در همراه‌کردن اعضای خانواده در عرصه های مختلف دارند و یکی از این عرصه‌ها انتخابات است.

 طبق بیانات مقام معظم رهبری، زنان پشتیبان و پیشران جامعه در مسائل مهم کشور هستند و در طول تاریخ همواره منشأ تحول و حماسه‌ساز بوده‌اند.

 زنان به عنوان یک کنشگر در خانواده تأثیرگذار و در عرصه انتخابات حضور پررنگ و فعالی دارند که علاوه بر نقش زنان در افزایش مشارکت و حضور در انتخابات، امروز زنان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان نماینده این قشر مؤثر مطالباتی از رئیس جمهور آینده دارند که در ارائه برنامه‌ها و اهداف نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دنبال برنامه‌ای مدون برای قشر بانوان در سطح کلان هستند بنابراین زنان ایران اسلامی می‌آیند تا بار دیگر حماسه‌ای باشکوه و بی‌نظیر خلق کنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حماسه بدرقه رئیس‌جمهور شهید را تکمیل کرده و زینب‌وار بار دیگر تاریخ‌سازی کنند.

داوطلب ریاست‌جمهوری باید برنامه‌های خوبی برای تکریم جایگاه مادر و زن خانه‌دار داشته باشد

زهرا جانجانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: اهمیت بانوان از نظر اثرگذاری در جامعه از آقایان بیشتر است بنابراین کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید نگاهی ویژه و خاص به بانوان داشته باشد.

مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری کرمانشاه افزود: نباید از نقش و جایگاه بانوان چه در عرصه‌ خانواده و چه در عرصه اجتماع چشم‌پوشی شود.

وی با بیان اینکه باید بحث کرامت مادران در خانواده نهادینه شود، گفت: یک داوطلب ریاست‌جمهوری باید برنامه‌های خوبی برای تکریم جایگاه مادر و زن خانه‌دار داشته باشد.

جانجانی ادامه داد: نامزد ریاست‌جمهوری درباره زنانی که سرپرست خانوارهستند یا از همسرشان جدا شده‌اند و یا همسرشان از دنیا رفته باید برنامه‌های ویژه و حمایتی خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید با دقت رئیس‌جمهوری را انتخاب کرد که بهترین برنامه‌ها را برای ازدواج و تحکیم خانواده داشته باشد؛ در جامعه بانوانی بین سنین ۳۴ تا ۴۳ سال وجود دارند که اصطلاحاً به آنها دهه شصتی می‌گوییم که هنوز موفق به ازدواج نشده‌اند. 

جانجانی اذعان داشت: در انتخاب رئیس‌جمهور آینده باید دید که او چه برنامه‌هایی برای تسهیل ازدواج و کمک به این بانوان دارد، باید توجه داشت که کاندیداهای انتخابات چه برنامه‌هایی در جهت کاهش معضل طلاق و توجه به تعالی خانواده‌ها دارد.

وی افزود: درباره شغل بانوان نیز اولویت با مشاغل خانگی است اما در کنار آن بانوانی با تحصیلات عالیه یا تجربه شرکت‌های دانش‌بنیان در جامعه حضور دارند که باید دید هر یک از کاندیداها چه برنامه‌ای برای جذب و به‌کارگیری این بانوان در مشاغل مختلف دارند.

جانجانی تصریح کرد: باید توجه کرد که هر یک از داوطلبان چه تسهیلاتی برای استخدام زنان و دختران تحصیل‌کرده در نظر دارد، آیا نامزدهای محترم برنامه‌های تدوین شده برای اشتغال بانوان فرهیخته و تأثیرگذار دارند یا خیر.

وی بیان کرد: مردم ایران انسان‌هایی عفیف و با حیا هستند لذا باید دید که نامزدهای انتخاباتی چه برنامه‌هایی برای زیست عفیفانه بانوان در جامعه دارند و چه تسهیلاتی برای خانواده‌ها و بانوان دارند تا بتوانند با امنیت خاطر در اجتماع حاضر شوند.

جانجانی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خصوصا در سال‌های اخیر حضور زنان در مشاغل گوناگون و مدیریت‌های اجتماعی و دولتی به خوبی مشهود است و در این عرصه مسئله جنسیت مطرح نیست و زنان پا به پای مردان مشارکت و نقش‌آفرینی داشته و هیچ محدودیتی برای حضور زنان در محیط اجتماعی و سیاسی وجود ندارد.

زنان در جایگاهی که شایسته است قرار نگرفته‌اند/ حداقل یک سوم پست‌های کشور در تمام سطوح در اختیار آنها قرار گیرد

سیمین عزیزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید به صورت جدی به فکر جوانان باشد زیرا بسیاری از جوانان به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده دچار سرخوردگی و ناامیدی شده و به مهاجرت فکر می‌کنند.

این استاد دانشگاه و قائم مقام مجمع اصلاح‌طلبان استان کرمانشاه افزود: علاوه بر آن رئیس جمهور باید به فکر سفره‌های معیشتی مردم باشد، اکنون مردم در تنگنای اقتصادی هستند.

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید جذب حداکثری نخبگان را در دستور کار خود قرار دهد و برای گذر از مشکل اقتصادی باید از نخبگان و نظرات آنان بهره گیرد. 

پست‌های فرمایشی و فرمالیته جایگاه و ارزش واقعی زن را مشخص نمی‌کند

عزیزی ادامه داد: در جامعه کنونی زنان در جایگاهی که شایسته آن هستند قرار نگرفته‌اند باید جایگاه واقعی زنان در جامعه مشخص شود زیرا پست‌های غیر واقعی، فرمایشی و فرمالیته جایگاه و ارزش واقعی زن را مشخص نمی‌کند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: رئیس‌جمهور آینده و تیم فکری او باید در مورد برخورد با زنان تجدید نظر کنند.

وی افزود: همچنین در دولت آینده باید از افراد توانمند، جوان و باتجربه استفاده شود.

عزیزی تصریح کرد: دولت آینده برای حل مشکلات مردم باید با دنیا روابط حسنه را از سر بگیرد و به محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پایان دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند وزیر، استاندار یا فرماندار زن در کشور وجود دارند! تجربه نشان می‌دهد که فساد اداری و مالی در میان خانم‌ها بسیار کمتر از آقایان است علاوه بر این زنان از توانمندی بالایی برخوردار بوده و در کار خود دقیق‌تر هستند. 

وی افزود: از آنجا که نصف جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند از رئیس جمهور آینده می‌خواهیم تا حداقل یک سوم پست‌های کشور در تمام سطوح در اختیار آنها قرار گیرد.

عزیزی گفت: از نظر من دولت آقای رئیسی نکات مثبت آنچنانی نداشته است، چه چیزی در دولت ایشان تصویب شده که به نفع مردم بوده باشد؟! در دولت ایشان انواع فشارها از فشار مالیاتی تا فشار به بانوان وجود داشته است. 

وی اذعان داشت: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و طرح‌هایی همچون طرح صیانت که بر ضرر جامعه بودند همگی در دولت ایشان جاری بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نقش بانوان و زنان در جامعه برای شناخت فرد اصلح بسیار مهم است؛ همان‌طور که در تاریخ هم ثابت شده در کنار هر مرد موفق یک زن فداکار وجود دارد.

وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «زنان الگوی سوم نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند»، یکی از مصادیق آن حضور در انتخابات است که ایجاد روحیه اجتماعی فرآیند این نقش‌پذیری محسوب می‌شود دقیقا همان تکلیفی که زمان جنگ بر دوش زنان گذاشته شده بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از