حالت تاریک
رئیس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه:

انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است

انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است

رئیس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به تأکیدات بسیار در حوزه آموزش و پرورش گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است.

علیرضا دودمان‌تیپی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهار داشت: هفته بزرگداشت مقام معلم در سالروز شهادت استاد مطهری آغاز می‌شود که ایشان سنگ‌بنای نظام فکری و عقیدتی انقلاب اسلامی ایران را بنا نهادند و جان خود را نیز برای نظام عقیدتی آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران فدا کردند.

رئیس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند اما اکنون با توسعه نظام آموزشی و اجرای عدالت در مناطق مختلف کشور هم‌اکنون بیشتر مردم باسواد هستند.

دودمان‌تیپی تصریح کرد: امروز بیشتر دختران و پسران کشورمان علاوه بر اینکه باسواد هستند دارای تحصیلات عالی نیز هستند و کشورمان با حجم انبوه نیروی تحصیل کرده مواجه است.

وی ادامه داد: در این مرحله از انقلاب اسلامی باید به سمت و سوی کیفیت‌بخشی به نظام آموزشی حرکت کنیم و دانشگاه‌های ما باید در راستای تولید علم برتر و نوین حرکت کنند تا کشورمان سرآمد سایر کشورها باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه افزود: نقش معلمان همواره در نظام تعلیم و تربیت بی‌بدیل بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند زحمات معلمان را نادیده بگیرد و این افراد با تلاش، دل‌سوزی، ایثار و فداکاری برای رشد فرزندان این کشور فعالیت می‌کنند.

دودمان‌تیپی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در زندگی هر یک از ما بحث تعلیم و تربیت را داشته‌اند به نوعی معلم محسوب می‌شوند و باید قدردان این زحمات باشیم و نباید تقدیر از معلمان تنها به این یک هفته محدود شود.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران همواره به نظام آموزش و پرورش و دانشگاه توجه ویژه‌ای داشته و می‌توان تأکیدات مقام معظم رهبری را در این حوزه‌ها بررسی کرد و سرلوحه کار و امور قرار دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از