حالت تاریک
اولین جشنواره انگور در کوزران برگزار شد
رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه:

اولین جشنواره انگور در کوزران برگزار شد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه گفت: اولین جشنواره انگور در کوزران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فردین زارعی در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در جمع خبرنگاران، با بیان این که جشنواره انگور کوزران به مدت دو روز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره طی روهای ۲۹ و ۳۰ شهریورماه در اقامتگاه بوم گردی آکام روستای چقاخزان کوزران برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این اولین جشنواره گردشگری در منطقه کوزران کرمانشاه است که به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت به همت بخش خصوصی برگزار می‌شود. 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه محور کوزران یکی از محورهای پرقابلیت و پرپتانسیل استان در حوزه گردشگری است، گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری این محور، در سال‌های گذشته مغفول مانده و توجه چندانی به آن نشده‌است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با رویدادسازی و پای کار آوردن بخش خصوصی و دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، ظرفیت‌های گردشگری این منطقه را معرفی کنیم.

وی به تاریخ غنی این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: تعدد محوطه‌های باستانی در این منطقه، خصوصا کشفیات باستانی چند سال اخیر در دو تپه تاریخی قباق تپه و تپه تیلینه، این منطقه را به بهشت باستان‌شناسی ایران تبدیل کرده که باید آن را معرفی کنیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان این که در سطح این شهرستان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: علاوه بر محور کوزران، محور بیلوار نیز یکی دیگر از پتانسیل‌های مهم گردشگری در این شهرستان است که می‌توان آن را بهشت گمشده‌ای در غرب کشور نامید. 

وی تاکید کرد: در این منطقه در هر روستا یک سراب وجود دارد، باغات فراوان، آب و هوای دل‌پذیر، پیشینه تاریخی و بقاع متبرکه هم از دیگر ظرفیت‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌روند. 

زارعی خاطرنشان کرد: به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری این منطقه، هفته آینده جشنواره بادام و عسل بیلوار کرمانشاه برگزار خواهد شد. 

وی در ادامه از محور سرفیروزآباد نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای گردشگری ناشناخته و مغفول مانده شهرستان کرمانشاه نام برد و گفت: این منطقه بهشت بکر طبیعت‌گردان است که جنگل‌های انبوه آن در معرض خطر نابودی توسط سودجویانی است که برای تهیه ذغال آن‌ها را به آتش می‌کشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا کرمانشاه

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از