حالت تاریک
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

31 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کرمانشاه وجود دارد

31 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کرمانشاه وجود دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر تعداد 31 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در استان کرمانشاه وجود دارد که برای تکمیل آنها به بیش از 115 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، منوچهر حاتمی در نشست خبری امروز دوشنبه که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در سالن اجتماعات هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در هفته تربیت بدنی اجرای 822 برنامه فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی شده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: در این هفته و همچنین تا پایان سال تعداد ۱۰ پروژه چمن مصنوعی و پیست دوچرخه سواری افتتاح خواهد شد.وی گفت: این چمن مصنوعی در در مناطق کم‌برخوردار شهرستان‌های هرسین، دالاهو، اسلام‌آبادغرب و کرمانشاه افتتاح خواهند شد و ضمن افتتاح پروژه‌ها به این مناطق تجهیزات اعطاء می‌شود.

 

به گفته حاتمی به‌منظور افتتاح پروژه‌های مذکور بیش از 22 میلیارد تومان و برای احداث هفت زمین روباز که هر کدام دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد مجموعا 37 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی استان کرمانشاه 94 صدم مترمربع است که نسبت به سرانه کشور با 84 صدم مترمربع  10 درصد بالاتر است اما نسبت به سرانه جهانی در دنیا عقب است.

 

این مسئول در ادامه به پروژه‌های نیمه‌کاره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 31 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در استان کرمانشاه وجود دارد که برای تکمیل آنها به بیش از 115 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی در خصوص اماکن ورزشی برخی از ادارات که تقریباً در این ایام در زمان صبح تعطیل هستند، گفت: طبق انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مقرر شده که این اماکن در زمان صبح در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کرمانشاه میزبانی هشت اردوی تیم‌های ملی و ۲۵ مسابقه قهرمانی کشور را برعهده داشته که همگی در راستای کمک به رشد و توسعه ورزش استان بوده است.

 

وی در ادامه در پاسخ به چرایی عملکرد ضعیف ملی‌پوشان کرمانشاهی در بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: در این رقابت‌ها جمعا ۱۳ مربی و ورزشکار داشتیم و ما رسالت خود را در حمایت از آنها انجام دادیم.

 

حاتمی درباره بحث عدم حمایت ورزش و جوانان از برخی باشگاه‌ها و تیم‌ها، اذعان کرد: برابر قانون، لیگ حرفه‌ای در اختیار بخش خصوصی است اما برخی باشگاه‌ها  که حداقل هزینه ورودی مثلا ۱۰۰ میلیون تومان هم ندارند  اقدام به تأسیس باشگاه می‌کنند که چنین اقدامی اصولی و حرفه‌ای نیست.

 

این مسئول با اشاره به اینکه ضعف فدراسیون‌ها و هیئت‌ها بررسی خواهد شد، گفت: در هفته آینده اعضای برخی از هیئت‌ها تغییر خواهند کرد.حاتمی گفت: طبق قانون و دستورالعمل مربوطه، حق هیچ‌گونه تیم‌داری نداریم لذا باید زیرساخت‌ها برای تیم‌های حرفه‌ای آماده شوند اگرچه حق اعطای اعتبار به آنها را نداریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آخرین وضعیت دهکده المپیک، گفت: این دهکده سال 76 در مکانی به وسعت 140 هکتار با همکاری جهاد نصر خریداری شد و مقرر شد تعداد 47 مکان در آن احداث شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اذعان کرد: این مجموعه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به بیش از 100 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

 

وی در ادامه درباره وضعیت پروژه استخر المپیک، گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به کرمانشاه برای این پروژه 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که این میزان برای به بهره‌برداری رسیدن کافی نبود و البته این استخر طی چهار سال اخیر دچار رکود است.

 

حاتمی در ادامه در مورد پروژه شش هزار نفری ولایت، گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مصوب سفر رهبری به کرمانشاه است که 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجری آن شرکت توسعه و اماکن ورزشی است و اداره ورزش و جوانان به‌عنوان بهره‌بردار آن است.

 

حاتمی درباره ورزش بانوان، افزود: از مجموع بودجه ورزش همگانی 30 درصد به ورزش بانوان اختصاص دارد که در استان ما این رقم بیشتر شده است.

 

66 درصد متقاضیان کرمانشاهی وام ازدواج را دریافت کردند

 

حسین آذرکمند نیز در این نشست خبری، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 66 درصد متقاضیان در استان وام ازدواج را دریافت کرده‌اند و در این میان کرمانشاه در پرداخت وام‌ها حائز رتبه هفتم کشوری است.

 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه  با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۸۸۵ نفر در استان وام ازدواج دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان آذر ماه به مابقی متقاضیان تسهیلات مذکور اعطاء شود.

 

وی تصریح کرد: تعداد شش هزار و 128 نفر متقاضی در نوبت هستند  و اکنون 18 هزار و ۱۳ نفر ثبت نام کرده‌اند.

31 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کرمانشاه وجود دارد
31 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کرمانشاه وجود دارد
31 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کرمانشاه وجود دارد
31 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کرمانشاه وجود دارد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از