حالت تاریک
مدیر کل امور روستایی استانداری کرمانشاه:

214 پروژه عمرانی در روستاهای کرمانشاه افتتاح می‌شود

214 پروژه عمرانی در روستاهای کرمانشاه افتتاح می‌شود

مدیر کل امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: به مناسبت دهه فجر تعداد 214 پروژه عمرانی در روستاهای کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

امیر خسروانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ از انجام تعداد ۲۱۴ پروژه عمرانی در روستاهای استان کرمانشاه به مناسبت دهه فجر خبر داد.

مدیر کل امور روستایی استانداری کرمانشاه افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه‌ها ۷۳۰ میلیون ریال است که به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی اجرای این خدمات دهیاری هستند، گفت: این فعالیت‌ها شامل بهسازی معابر، تجهیز پارک‌ها و فضای سبز، ترمیم حفاری‌ها و آب‌های سطحی و سایر خدماتی که به روستاها مربوط است توسط دهیاری‌ها انجام می‌شود.

خسروانی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای دارای سکنه در استان ۲ هزار ۵۹۰ روستا است که از این تعداد یک‌هزار و ۸۲۰ روستا دارای دهیاری هستند.


وی با بیان اینکه روستاهای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارای دهیاری هستند، گفت: تعدادی از روستاهایی که در نوار مرزی خالی سکنه هستند امکانات ساخت و ساز از طریق بنیادمسکن برایشان فراهم شده است.

خسروانی با اشاره به مهاجرت معکوس روستاییان تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت اختصاص تسهیلات برای ساخت و ساز روستایی است که هم اکنون ۳۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد حدود چهار درصد در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: اختصاص تسهیلات اشتغال‌زایی از دیگر اقدامات دولت برای ماندگاری در روستا و ایجاد جذبه برای مهاجرت به روستا است.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد سامانه گرمسیری در مناطق مرزی برای فعالیت‌های کشاورزی اکنون قیمت زمین‌ها چندین برابر شده و همین موجب ایجاد انگیزه برای سکونت در روستا می‌شود.

خسروانی در ادامه در خصوص نحوه توزیع اعتبارات به روستاها، تصریح کرد: اعتبارات روستایی براساس سرانه جمعیتی، یعنی با توجه به تعداد جمعیتی طبق آخرین سرشماری نفوس مسکن، توزیع می‌شود.


مدیر کل امور روستایی استانداری کرمانشاه افزود: اعتبارات روستاهای دارای دهیار، به حساب دهیاری واریز می‌شود و روستاهای فاقد دهیاری هم به صورت سرجمع به فرمانداری واریز می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از