حالت تاریک
امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب:

فرهنگ اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیاز هر جامعه است

فرهنگ اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیاز هر جامعه است

امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب گفت: : فرهنگ اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیاز هر جامعه است چرا که سایر مسائل و موضوعات نیز  نشأت‌گرفته از فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، پیش از ظهر امروز یکشنبه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی ساداتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت: فرهنگ اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیاز هر جامعه است چرا که سایر مسائل و موضوعات نیز  نشأت‌گرفته از فرهنگ است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: انجام کارهای فرهنگی تنها وظیفه دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیست و نباید انتظار داشته باشیم که تمامی مسائل و کارهای فرهنگی توسط آن‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از تعاملات موجود در جامعه نشأت‌گرفته  از فرهنگ عمومی است چون فرهنگ هر جامعه حکایت از اندیشه و تفکرات مردم دارد و هر چه سطح فرهنگ و آگاهی مردم بالاتر باشد زندگی در آن جامعه بهتر و آرمانی‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساداتی افزود: انجام کارهای فرهنگی که در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است زمان بر بوده و نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

وی گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی فرهنگ کارهای مشارکتی را در جامعه نهادینه کنیم که در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات فراروی رفع خواهد شد.

در ادامه صدراله بابلی؛ فرماندار سرپل‌ذهاب اظهار داشت: کسانی که در عرصه فرهنگ صاحب‌نظر هستند و در راستای ارتقای فرهنگ و رفع نقایص فرهنگی جامعه تلاش می‌کنند، باید عضو شورای فرهنگ عمومی باشند.



نماز جمعه نماد بصیرت مردم است

وی ضمن تاکید بر اینکه موضوع‌های جلسه شورای فرهنگ عمومی باید قبل از جلسات شورای بعدی مشخص شود، گفت: نشست شورای فرهنگ عمومی جای درد دل و گلایه نیست، بلکه باید اشکالات، مسائل و مشکلات مطرح و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه شود و مصوبه داشته باشیم.

فرماندار سرپل‌ذهاب تاکید کرد: نقاط قوت شهرستان برای پیشرفت و رونق همه‌جانبه در تمام زمینه‌ها باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

بابلی گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و نماد اتحاد و انسجام و بصیرت مردم است که باید مورد توجه قرار گرفته و مسئولان در تقویت آن اهتمام کنند.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی اهمیت بسیاری دارد که مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند، گفت: برای رفع مشکلات، جامعه باید دارای مدیرانی انقلابی و جهادی باشد تا همچون دوران دفاع مقدس با اخلاص و اراده‌ای قوی مشکلات را  برطرف کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از