حالت تاریک
رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه مطرح کرد:

جمعه غریبان آیینی مختص استان‌های کُردنشین کشور

جمعه غریبان آیینی مختص استان‌های کُردنشین کشور

رئیس سازمان آرامستان‌های کرمانشاه گفت: جمعه غریبان مختص برخی از استان‌های غربی و کُردنشین کشور همچون ایلام، کرمانشاه و لرستان است که طی آن مردم روز پنج‌شنبه قبل از آخرین‌ پنج‌شنبه سال، به زیارت اهل قبور می‌روند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی کماسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: رسم جمعه غریبان تنها مختص برخی از استان‌های غربی و کُردنشین کشور همچون ایلام، کرمانشاه و لرستان است که طی آن مردم روز پنج‌شنبه قبل از آخرین‌ پنج‌شنبه سال، برای زیارت اهل قبور به آرامستان‌ها مراجعه می‌کنند.

 

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه افزود: چندین سال است که به دلیل شلوغی آرامستان باغ فردوس و تکمیل ظرفیت تقریبی آن، آرامستان جدیدی با نام بهشت زهرا(س) در نزدیکی آن احداث شده است.

 

وی گفت: در قبرستان باغ فردوس همه درب‌های ماشین‌رو بسته شده است از این‌رو به غیر از تردد خودروهای پزشکی، نظارتی و امنیتی و نیز برخی از خودروهای خاص هیچ خودروی دیگری حق تردد در آرامستان‌ باغ‌فردوس را ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی خاطرنشان کرد: تمهیداتی نیز برای جابجایی زائران اهل قبور در نظر گرفته شده که در این خصوص ۴۵ دستگاه ون برای جابه‌جایی زائران در باغ‌فردوس و بهشت زهرا(س) اختصاص یافته است. 

 

وی تصریح کرد: تعداد ۲۵ دستگاه اتوبوس نیز برای جابه‌جایی زائران از باغ فردوس به بهشت زهرا در نظر گرفته شده که تعدادی از آنها در باب‌الحیدر در ضلع جنوبی باغ فردوس مستقر شده‌ است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی ادامه داد: بخشی دیگر از این اتوبوس‌ها زائران را در بلوار شهید سرابیان جابه‌جا می‌کنند. 

 

وی گفت: تعدادی پارکینگ‌ خالی نیز در اطراف بهشت زهرا(س) در نظر گرفته شده‌ تا اکیپ‌ها و خودروهای ارگان‌های مختلف همچون نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، خدمات شهری، خدمات پزشکی در آنجا مستقر شوند و به زائران عزیز در صورت نیاز کمک کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از