حالت تاریک
رئیس بسیج اساتید سپاه نـبی‌اکــرم(ص) مطرح کرد:

جهت‌گیری جنگ‌ رسانه‌ای به سمت استعمار فکری جوامع

جهت‌گیری جنگ‌ رسانه‌ای به سمت استعمار فکری جوامع

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نـبی‌اکــرم(ص) استان کرمانشاه گفت: امروز جنگ‌های رسانه‌ای، شناختی و نرم بر استعمار فکری و فیزیکی جوامع معطوف شده‌اند.

نامدار یوسفوند در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: در اوایل انقلاب کشور ما مورد هجمه نظامی قرار گرفت اما پس از آن رفته‌رفته مورد هجمه رسانه‌ای تبلیغی و جنگ نرم واقع شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: بخشی از جنگ روانی و القاهای دروغینی که رسانه‌های بیگانه و بعضاً رسانه‌های داخلی منعکس می‌کنند باعث می‌شود که افرادی در سطح جامعه با درک نکردن حقیقت و اصل موضوع، فریب شایعات منتشر شده در رسانه‌ها و فضای رسانه‌ای را بخورند.

وی گفت: رسانه‌های معاند سوژه‌هایی را پیدا و پیگیری می‌کنند و از آن سوژه‌ها سوء استفاده و اطلاعات نادرست را به جای اطلاعات درست به مخاطبان خود القا می‌کنند و در مرحله بعد اطلاعات غلط را بارها و بارها در رسانه‌های خود تکرار می‌کنند و با تبلیغات گسترده آن را در فضای جامعه منتشر خواهند دارد.

 غول‌های رسانه‌ای در نظام سلطه با اهداف استعماری شکل گرفته‌اند 

یوسف‌وند با بیان اینکه نظام سلطه غول‌های رسانه‌ای را که با اهداف استعماری شکل گرفته‌اند در دست دارد، خاطرنشان کرد: امروز جنگ‌های رسانه‌ای شناختی و نرم بر استعمار فکری و فیزیکی جوامع معطوف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بستر اختلافات و مناقشات کنونی رسانه ابزاری است که پیام را به بهترین شکل منتقل و منتشر می‌کند، افزود: در اغتشاشات سال گذشته دیدیم که بسیاری از جوانان در اثر جو مسموم ایجاد شده فریب رسانه‌های معاند را خوردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه در سال بعد از اغتشاشات، با وجود اینکه تبلیغات برای بازآفرینی فتنه چند برابر شده بود، جوانان ما دیگر فریب شایعه‌پراکنی رسانه‌های معاند را نخوردند زیرا آنها یک سال فرصت داشتند تا با بصیرت درباره قضایایی که اتفاق افتاده بود، بیاندیشند.


 فتنه سال گذشته یک جنگ ترکیبی تمام عیار بود 

وی با اشاره به اینکه فتنه سال گذشته یک جنگ ترکیبی تمام عیاری بود که همه دشمنان برای ضربه زدن به اساس نظام و انقلاب با پرچم‌های مختلف توطئه خود را انجام دادند، گفت: اکثر جوانان پس از اغتشاشات متوجه شدند که در اثر جو به وجود آمده از دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند، فریب خورده و در اغتشاشات شرکت کرده بودند.
 
یوسفوند با بیان اینکه فضای به وجود آمده در آن ایام باعث شده بود که جوانان فریب خورده، علیه منافع و هویت ملی خود و در راستای اهداف دشمن کینه‌توز گام بردارند، تصریح کرد: این جوانان فهمیدند که اگر بخواهند رویه مذکور را ادامه دهند و بر طبق رأی و نظر رسانه‌های معاند عمل کنند هم خودشان و هم منافع ملی متضرر می‌شوند و به خطر خواهند افتاد.

تکرار نشدن آشوب‌های سال گذشته به معنای افزایش بصیرت مردم است

وی بیان کرد: تکرار نشدن آشوب‌های سال گذشته در امسال به معنای آن است که مردم بر بصیرت خود افزوده‌اند، حتی بسیاری از کسانی که با رسانه‌های معاند همسو شده، در اغتشاشات شرکت و دیگران را نیز تشویق به شرکت در اغتشاشات می‌کردند پس از مدتی و با تأمل بر رفتار خود، به حضور پنهان و آشکار بازیگران و دست‌های پشت پرده پی بردند و متوجه شدند که در اثر فضای مسموم و جو رسانه‌ای موجود در آن ایام مرتکب چنین اعمالی شده بودند.

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: در واقع پشت پرده صحنه اغتشاشات، دست دشمن بود که با رو شدن آن افراد زیادی درس عبرت گرفتند.

وی اذعان داشت: جوانان مسلمان ایران زمین صاحب فکر و اندیشه هستند و این گونه نیست که کورکورانه دنباله روی چیزی باشند آنها پس از تامل در اتفاقات پیش آمده با شناخت بازی‌گردانان پشت صحنه متنبه شده و از کرده خود پشیمان شدند بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، در دنیایی که مناسباتش بر اساس منافع قدرت‌های سلطه‌گر تعریف و تنظیم می‌شود، باید در راستای آگاهی و بصیرت‌افزایی مردم و به‌ویژه جوانان یک جامعه مستقل تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.

 رسانه‌ها باید از مخاطبان خود، یک گام جلوتر باشند 

یوسف‌وند با بیان اینکه اکنون دشمن در جنگ جهانی بر علیه اصالت‌های انقلاب اسلامی، دین و مکتب از طریق جنگ فرهنگ، هنر و رسانه ورود کرده است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید از مخاطبان خود، یک گام جلوتر باشند و رسانه‌ای موفق‌تر است که بتواند فضای تعامل خوبی با مخاطبان خود برقرار کند.


این مقام مسئول با بیان اینکه بصیرت یعنی در تاریکی‌ها و فضاهای غبارآلود حقیقت را از غیر حقیقت و دروغ کشف کنیم و تشخیص دهیم، ادامه داد: لازمه جامعه ما، به‌عنوان جامعه‌ای که ابزارهای رسانه‌ای آن کمتر از امکانات رسانه‌ای قدرت‌های غربی و بیگانگان است، افزودن به بصیرت و قدرت تفکر مردم است.

یوسف‌وند با بیان اینکه تعدادی از شناخته شده‌ترین پایگاه‌های خبری دنیا همچون بی‌بی‌سی و رویترز که سابقه‌ای نزدیک به ۱۰۰ سال دارند و با زبان‌های مختلف برای مردم دنیا برنامه می‌سازند در دست نظام سلطه هستند، افزود: هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ کانال ماهواره‌ای و ده‌ها پایگاه و سایت خبری علیه فرهنگ سیاست و هویت مردم ایران اسلامی شایعه‌پراکنی می‌کنند.


 دشمنان در اتاق‌های فکر خود دائماً در حال برنامه‌سازی علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستند

وی ادامه داد: حضور این تعداد کثیر از رسانه‌های معاند نشان دهنده این است که دشمنان در اتاق‌های فکر خود دائماً در حال برنامه‌سازی علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستند و می‌خواهند مقاصد خود را که در راستای منافع استعماری‌شان است با شایعه پراکنی در بین ملت‌های مستقل و ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان دنبال کنند.


رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز دشمنان از همه اهرم‌ها و ابزار به‌ویژه رسانه‌ها برای تخریب و تهدید جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، تاکید کرد: در این برهه حساس رسانه‌ها باید با همدلی و وحدت ضمن بیان ماهیت واقعی دشمنان، در جنگ نرم فکری و تبلیغاتی دشمنان را به چالش بکشند.


یوسف‌وند گفت: برنامه‌ها و نقشه‌های دشمنان قابل تشخیص و شناسایی هستند و مردم و مسئولان با همین امکانات کمی که در دست دارند و به شیوه جهاد تبیین باید بر بصیرت خود بیفزایند و نقشه‌های شوم دشمنان را برای همگان تبیین و تفسیر کنند در واقع همه باید احساس کنند که در این مسیر در حال جهاد هستند و جهاد تبیین جهاد فی سبیل‌الله است که یکی از راه‌های رسیدن به خداست.

وی با بیان اینکه اگر با نگاه جهادی به مسئله تبیین و بصیرت‌افزایی بنگریم قطعاً تمام کارهای ما با برکت و حرف‌های ما شنیده می‌شوند، تصریح کرد: ضرورت جامعه امروز ما این است که مسئولان با خلوص نیت و صادقانه به مردم خدمت کنند و یکی از این خدمات و ابزارهای خدمت‌رسانی این است که مسئولان شبهات را برای مردم تبیین و شفاف‌سازی کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: باید اهداف استعماری کشورهای سلطه‌گر برای جوانان روشن شود زیرا این کشورها هیچگاه دوست و خیرخواه ما نبوده و نیستند و امروزه هم شاهد آن هستیم که یک جنگ جهانی علیه یک کشور اسلامی در غزه شکل گرفته است در حالی‌که مردم مظلوم غزه خواسته‌ای  به‌غیر از بازپس‌گیری سرزمین‌هایشان ندارند اما امروزه با حملات سنگینی از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان وی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه روبرو هستند.

وی بیان کرد: تمام این اتفاقات و صحنه‌ها برای مردم و جوانان ما درس‌آموز هستند در واقع جوانان ما باید بدانند دشمنی که با چنین شیوه‌ای در جنگ سخت علیه یک ملت مظلوم جنایت می‌کند، در نبرد تبلیغاتی و رسانه‌ای نیز با چندین برابر توان و امکانات خود وارد صحنه جنگ نرم می‌شود.


رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: دشمنان علاوه بر ابزارها و امکانات فراوان رسانه‌ای که در دست دارند در زمینه شایعه‌پراکنی و جای دادن دروغ به جای راست نیز تجارب فراوانی کسب کرده‌اند و ملت ما باید مراقب نقشه‌های پیچیده دشمنان و فریبکاری رسانه‌هایشان باشند.

اشاعه ناامیدی در میان مردم از اهداف دشمن جنگ رسانه‌ای است

 وی گفت: اشاعه ناامیدی در میان مردم و به ویژه نسل جوان با هدف بی‌تفاوت کردن آنها نسبت به کشور خود و تحولات احتمالی، از اهداف قطعی دشمن در میدان جنگ رسانه‌ای است.

یوسف‌وند تصریح کرد: دشمن چون نمی‌تواند به اهدافش در ایران با تحریم و تهدید و...برسد دست به انتشار اخبار دروغ و تحریک برخی از افراد برای اغتشاشات داخلی می‌زند و از این راه منفعت خودش را کسب می‌کند.

وی بیان کرد: رمز و راز اقتدار و عامل همه موفقیت‌های نظام ما با وجود تمامی توطئه‌ها، وجود رهبری فرزانه در راس نظام و این نعمت است که باید روحیه ولایتمداری همواره بین آحاد مردم و جوانان تقویت شود.

 رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تقویت آموزش‌ها در جنگ با رسانه‌های بیگانه اظهار داشت: تقویت سواد رسانه‌ای در بین رسانه‌های داخلی، ضروری است.

وی تصریح کرد: در کشور ایران اسلامی با توجه به قانون اساسی و همچنین بر اساس رهنمودها و منویات امامین انقلاب اسلامی، ثبات و پایداری نظام بر مبنای دین و مردم و نظام اسلامی را به واسطه این دو ستون معرفی شده است که بر مبنای این دو رکن محوری در اندیشه متعالی هدفمند و فراگیر انقلاب اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است ۴۴ سال جلوی استکبار جهانی با حقوق بشر کذایی و آزادی‌های غیر انسانی آنان قد علم کرده و ایستادگی کند تا راه خود را تا رسیدن به افق سعادتمند بشری با گام های بلند طی کند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از