حالت تاریک
معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه:

سود ۲۰۰ هزار تومانی برای مرزنشینان پذیرفتنی نیست

سود ۲۰۰ هزار تومانی برای مرزنشینان پذیرفتنی نیست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار پاوه گفت: رویه قبلی مبنی بر تعلق ۲۰۰ هزار تومان به مرزنشینان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

سید علاء‌الدین حیدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، درباره آخرین وضعیت کارت‌های مرزنشینی، اظهار داشت: صدور کارت الکترونیکی مرزنشینان به‌عنوان خدمت اقتصادی دولت به مردم شریف مرزنشین و به‌منظور ارتقا سطح درآمدی این قشر از جامعه، در صورت اجرای درست و مطلوب آن می‌تواند به اقتصاد خانوارهای مرزنشین کمک کند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی و کم‌برخوردار، برنامه‌های مختلفی را در دستور کار داشته که یکی از آن‌ها برخورداری مرزنشینان روستایی از مزایای کارت الکترونیکی است.

حیدری خاطرنشان کرد: عزیزان مرزنشین دارای کارت الکترونیکی، از مزایای تخفیف سود بازرگانی واردات کالاهای مجاز تا سقف ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر و برای هر خانواده چهار نفره تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه برخوردار می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار پاوه گفت: این امتیاز دولت، به مرزنشینان به‌منظور رفاه حال مردم بوده و اجرای آن هم باید مردم محور و بر مدار رضایتمندی عمومی بچرخد.

حیدری با بیان اینکه موضوع مذکور در دستور کار مسئولان اجرایی و نظارتی قرار گرفته، اذعان کرد: رویه قبلی مبنی بر تعلق ۲۰۰ هزار تومان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: به‌منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم مرزنشین از مزایای این طرح و همچنین ساماندهی نحوه ادامه فعالیت کارگزاران و تعریف ساز و کار مناسب و متناسب با اهداف طرح، کارگروهی با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه در فرمانداری تشکیل و طی جلسات متوالی و مستمر به نتایج مثبت و مطلوبی رسیدیم که قطعا در مسیر خدمت به مردم و برای تحقق اهداف این طرح پیش خواهیم رفت.

حیدری اذعان کرد: تاکید و الزام ما اجرای صحیح این طرح خدمتی بوده و مردم شریف شهرستان پاوه هم مطمئن باشند که هدف مدیران در همه دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی، مردم بوده که در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به نقطه مطلوب این مصوبه هستیم.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه گفت: در هفته آینده تصمیمات اتخاذ شده به مرحله ابلاغ و اجرا خواهد رسید که در این راستا همراهی مردم، ما را در مدیریت صحیح و مردم محور این طرح کمک خواهد کرد.

حیدری افزود: خبرهای خوب و مسرت بخشی در راه است که گویای همدلی مسئولان و مردم است.

وی گفت: وحدت رویه در عمل به مصوبه مردم محور بودن در اجرا، عمل به منویات مقام معظم رهبری برای کمک به مردم، اجرای سیاست‌های دولت در محرومیت‌زدایی و کمک به اقتصاد مرزنشینان و… هدف ما بوده و قطع مسلم مردم و رضایتمندی آن‌ها در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از