حالت تاریک
مدیرکل دفتر بانوان استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت ارائه برنامه‌های تکریم زنان توسط نامزدهای ریاست‌جمهوری

ضرورت ارائه برنامه‌های تکریم زنان توسط نامزدهای ریاست‌جمهوری

مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری کرمانشاه گفت: باید توجه داشت که کاندیداهای انتخابات چه برنامه‌هایی در جهت تکریم خانواده و کاهش معضل طلاق دارند.

 

زهرا جانجانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: اهمیت بانوان از نظر اثرگذاری در جامعه از آقایان بیشتر است بنابراین کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید نگاهی ویژه و خاص به بانوان داشته باشد.

مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری کرمانشاه افزود: نباید از نقش و جایگاه بانوان چه در عرصه‌ خانواده و چه در عرصه اجتماع چشم‌پوشی شود.

وی با بیان اینکه باید بحث کرامت مادران در خانواده نهادینه شود، گفت: یک داوطلب ریاست‌جمهوری باید برنامه‌های خوبی برای تکریم جایگاه مادر و زن خانه‌دار داشته باشد.

جانجانی ادامه داد: نامزد ریاست‌جمهوری درباره زنانی که سرپرست خانواارهستند یا از همسرشان جدا شده‌اند و یا همسرشان از دنیا رفته باید برنامه‌های ویژه و حمایتی خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید با دقت رئیس‌جمهوری را انتخاب کرد که بهترین برنامه‌ها را برای ازدواج و تحکیم خانواده داشته باشد؛ در جامعه بانوانی بین سنین ۳۴ تا ۴۳ سال وجود دارند که اصطلاحاً به آنها دهه شصتی می‌گوییم که هنوز موفق به ازدواج نشده‌اند. 

جانجانی اذعان داشت: در انتخاب رئیس‌جمهور آینده باید دید که او چه برنامه‌هایی برای تسهیل ازدواج و کمک به این بانوان دارد، باید توجه داشت که کاندیداهای انتخابات چه برنامه‌هایی در جهت کاهش معضل طلاق و توجه به تعالی خانواده‌ها دارد.

وی افزود: درباره شغل بانوان نیز اولویت با مشاغل خانگی است اما در کنار آن بانوانی با تحصیلات عالیه یا تجربه شرکت‌های دانش‌بنیان در جامعه حضور دارند که باید دید هر یک از کاندیداها چه برنامه‌ای برای جذب و به‌کارگیری این بانوان در مشاغل مختلف دارند.

جانجانی تصریح کرد: باید توجه کرد که هر یک از داوطلبان چه تسهیلاتی برای استخدام زنان و دختران تحصیل‌کرده در نظر دارد، آیا نامزدهای محترم برنامه‌های تدوین شده برای اشتغال بانوان فرهیخته و تأثیرگذار دارند یا خیر.

وی بیان کرد: مردم ایران انسان‌هایی عفیف و با حیا هستند لذا باید دید که نامزدهای انتخاباتی چه برنامه‌هایی برای زیست عفیفانه بانوان در جامعه دارند و چه تسهیلاتی برای خانواده‌ها و بانوان دارند تا بتوانند با امنیت خاطر در اجتماع حاضر شوند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از