حالت تاریک
ضرورت تمسک مسلمانان به ریسمان وحدت
توسط امامان جمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

ضرورت تمسک مسلمانان به ریسمان وحدت

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بر ضرورت حفظ وحدت بین مذاهب تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بر ضرورت حفظ وحدت بین مذاهب تأکید کردند.

وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است 

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی رضایی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سنقر و کلیایی، اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است هر چه، قدرت و اتحاد جهان اسلام تقویت و آشکار می‌شود، قدرت‌های ایادی استکبار، به زوال و نابودی نزدیک‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدت رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و مسلمانان است، افزود: مذاهب اسلامی مشترکات بسیاری دارند که می‌تواند مسلمانان را به هم نزدیک کرده و وحدت و انسجام آنها را مستحکم‌تر کند.

ایجاد تفرقه بین مسلمانان از نقشه‌های استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مقداد یعقوبی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت:‌ توهین به مقدسات اهل سنت برابر فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی حرام است و ما نباید به مقدسات اهل سنت توهین و اهانت کنیم و به‌جای بزرگ‌کردن تفاوت‌ها به دنبال پرداختن به مشترکات عقیدتی باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان از نقشه‌های استکبار جهانی است، افزود: شهرستان سرپل‌ذهاب یکی از نمونه‌های بارز وحدت در دنیای اسلام است که شیعه، سنی و اهل حق در کنار هم سال‌ها است که به‌صورت  مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

سیره نبوی الگو و سرمشق مسلمانان است 

ماموستا ملا محمد محمودی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان روانسر اظهار داشت: سیره نبوی و سراسر زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام الگو و سرمشق در تمام دوران زندگی برای بشریت است.

وی گفت: پیغمبر اسلام (ص) مایه رحمت است برای تمام عالم جایز است که ضمن شکر خدا برای وجود رسول‌الله (ص)، علاوه بر مراسم مولودی در این ایام بر صلوات بر رسول خدا مداومت کنیم.

رسول اکرم (ص) برترین نعمت خداوند متعال برای جهان اسلام

ماموستا بختیار عباسی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جوانرود با اشاره به دومین نعمت بزرگ خداوند یعنی وجود مبارک رسول اکرم (ص) افزود: مهم‌ترین نعمت برای امت اسلامی و وحدانیت مسلمانان وجود پیامبر اکرم (ص) است زیرا برتری امت ما به وجود پیامبر اکرم (ص) گره خورده است و جای افتخار دارد از امت رسول‌الله (ص) باشیم.

وی ادامه داد: شناخت زندگی‌نامه و شخصیت پیامبر اکرم (ص) و رفتارهای این بزرگوار در طول عمرش از وجوب واجبات برای مؤمنان است‌ زیرا خداوند از پیامبران قبل از رسول‌الله وعده گرفته که به حضرت محمد (ص) ایمان داشته باشند و این نشان از عظمت رسول اکرم (ص) است. 

عباسی افزود: پیامبر اکرم (ص) حتی در آخرین لحظات عمرش هم به فکر امتش بود و همواره از خداوند طلب شفاعت برای امتش داشت و پیروی از چنین انسان دل‌سوزی باید هدف والای مؤمنان باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از