حالت تاریک
رئیس دانشگاه رازی:

علم بالاترین کشورگشایی کم‌هزینه است

علم بالاترین کشورگشایی کم‌هزینه است

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه علم و دانش قدرت‌آفرین است، گفت: علم بالاترین کشورگشایی کم‌هزینه است که چندی پیش در عملیات وعده صادق شاهد آثار آن بودیم.

محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اهمیت و جایگاه علم در آموزه‌های دینی روایی و به خصوص قرآنی ما به حدی است که خدای سبحان به ابزار معلم یعنی قلم سوگند یاد می‌کند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه خداوند برای تکریم علم به قلم سوگند یاد می‌کند، افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید هر آن‌ کس که یک حرف به من بیاموزد مرا عبد خود کرده است و در روایت دیگر چنین آمده که یک‌سال فکر کردن بالاتر از ۷۰ سال عبادت است. 

وی ادامه داد: در روایت دیگری آمده است که مداد العلما افضل من دماء الشهدا یعنی قلم عالم برتر از خون شهید است که تمام این روایات و بسیاری دیگر از روایت‌ها و احادیث نشان‌دهنده اهمیت علم و جایگاه رفیع عالم و معلم است.

احمدی با اشاره به اینکه عملیات غرورآفرین وعده صادق ناشی از توانایی علم است، خاطرنشان کرد: علم ما را به این نقطه رسانده است که دشمنانمان را خوار و ذلیل می‌کنیم و غرور، عزت، افتخار و بزرگی را برای ایران و ایرانی به ارمغان می‌آوریم. 

وی با تأکید بر اینکه هیچ چیز مانع علم نیست و همه در برابر علم تسلیم می‌شوند و شکست می‌خورند، گفت: یکی از آفت‌های کشور در برهه کنونی بحث معیشت و اقتصاد است اقتصاد مبحث بسیار مهمی است که امروزه کشور را درگیر خود کرده است.

احمدی اذعان داشت: در عملیات وعده صادق متوجه شدیم که علم، اقتصاد را نیز به تسلیم و تسخیر خود در می‌آورد؛ زمانی که عملیات وعده صادق انجام شد قیمت ارز و طلا با کاهش روبرو شد زیرا علم افتخار را نصیب ایرانیان کرد و جهانیان و کشورهای منطقه را متوجه این امر کرد که کسی نمی‌تواند به کشور ایران نگاه چپ و مغرضانه داشته باشد.

 وی ادامه داد: در پی این عملیات التهاب‌های ناشی از ناامنی‌ها نیز فروکش کرد در واقع با عملیات وعده صادق نه تنها امنیت خلق شد بلکه اقتصاد نیز سود دید لذا علم بالاترین کشورگشایی کم‌هزینه است‌.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه با اشاره به روایاتی در خصوص فضیلت علم، گفت: العلم سلطان، علم قدرت‌آفرین است، العلم‌ نور، علم روشنایی است.

وی با بیان اینکه معلم می‌سوزد تا به جامعه روشنایی ببخشد، تصریح کرد: دلیل اینکه روز شهادت شهید مطهری که به نام روز معلم نام‌گذاری شده این است که معلم شهید راه فضیلت، کمال، تفکر و ادب است. 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از