حالت تاریک
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

فرهنگ پهلوانی نقطه عطف پیشینه تاریخ ایران است

فرهنگ پهلوانی نقطه عطف پیشینه تاریخ ایران است

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در اصل ورزش باید راهی برای توسعه ظرفیت‌های اخلاق، مرام و فرهنگ پهلوانی و بزرگ منشی در جامعه ایران باشد که از دیرباز نقطه عطف و جزو فرهنگ پرافتخار ما بوده است.

محمد حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، اظهار داشت: هرساله در ۱۷ شوال هفته ترویج فرهنگ جوانمردی و پهلوانی آغاز خواهد شد و برنامه‌های متنوعی در باب این موضوع توسط فدراسیون‌های مختلف ورزشی صورت می‌گیرد. 

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به جهان‌شمول بودن فرهنگ پهلوانی، عنوان کرد: موضوع فرهنگ پهلوانی صرفاً در منش جامعه ورزشی جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه در همه جهان، بازی جوانمردانه از سالیان گذشته در همه رشته‌های مختلف ورزشی وجود داشته و دارای اهمیت ویژه‌ای است. 

حسین‌زاده در رابطه با نگاه ویژه به فرهنگ پهلوانی در جامعه ورزشی، خاطرنشان کرد: به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی ایران و تحقیقات انجام شده، در جامعه ورزشی صرفاً نباید به دنبال ورزش و حرکات جسمانی باشیم، چرا که در اصل ورزش باید راهی برای توسعه ظرفیت‌های اخلاق، مرام و فرهنگ پهلوانی و بزرگ منشی در جامعه ایران باشد که از دیرباز نقطه عطف و جزو فرهنگ پرافتخار ما بوده است. 

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تأکید کرد: جامعه ورزشی کشور از جمله: فدراسیون‌ها و همه هیأت‌های ورزشی بر اساس تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری و سخنان ریاست محترم جمهور در جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی کشور مکلف شدند که همه برنامه‌های ورزشی آن‌ها دارای پیوست فرهنگی باشد و یکی از مهم‌ترین پیوسته‌ها ترویج فرهنگ پهلوانی است. 

حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: امیدواریم که مربیان ورزشی که مسئولیت تربیت نسل جوان و نوجوانان را بر عهده دارند با سرلوحه قرار دادن اخلاق و منش ائمه اطهار، به ویژه امیرالمومنین مولا علی(ع) در کار، زندگی و ورزش، پایه و مبنای تربیت صحیح فرزندانمان را درست بنا کنند که ان‌شاءالله جامعه نیز از آن بهره‌مند شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از