حالت تاریک
رئیس اداره محیط زیست سرپل‌ذهاب:

شکارچی غیرمجاز سه سرتشی در سرپل‌ذهاب مجازات شد

شکارچی غیرمجاز سه سرتشی در سرپل‌ذهاب مجازات شد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب از دستگیری متخلف شکار غیر مجاز سه سر تشی در شهرستان خبر داد و گفت: انتشار تصاویر شکار حیات وحش در فضای مجازی جرم و حسب قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

کیانوش احسانی‌پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: متخلف شکار غیر مجاز سه سر تشی که اقدام به انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بود به مراجع قضایی معرفی شد.

وی از شناسایی و معرفی به مراجع قضایی متخلفی که اقدام به انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی کرده بود خبر داد و گفت: انتشار تصاویر شکار حیات وحش در فضای مجازی جرم و حسب قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: با هر گونه تخلف زیست محیطی از سوی افراد سودجو برابر قوانین و مقررات برخورد قاطع به عمل خواهیم آورد.

احسانی‌پور ضمن تشکر از همیاران محیط زیست و همکاری بسیار خوب دستگاه قضائی از مردم شریف شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی، مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

پناهگاه حیات وحش قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل‌ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می‌رود.

از جانوران موجود در این منطقه می‌توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، سرتشی و بزمجه اشاره کرد.

همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه‌های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از