حالت تاریک
قالیباف:

مجلس نباید منفعل باشد، باید صدای ملت باشیم

مجلس نباید منفعل باشد، باید صدای ملت باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید بدانیم که مجلس در جمهوری اسلامی، نمایندگان مردم و عین مردم هستند؛ مجلس نباید منفعل باشد؛باید صدای ملت باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از مشرق نیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین یادواره شهدای مجلس شورای اسلامی،  گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق را به ما در مجلس شورای اسلامی و همۀ همکاران و همسنگران عزیزم در مجلس داد که امشب میزبان خانواده‌های معظم شهدای نمایندگان مجلس، کارکنان مجلس، عزیزان پاسدار در مجلس باشیم. به همۀ شما عزیزان خوشامد می‌گویم. پا بر چشمان ما گذاشتید. برخی از عزیزان از راه دور سختی سفر را تحمل کردند. برخی با کهولت سن و بیماری تشریف آوردند. ما قدردان لطف بزرگواران هستیم. باور ما این است که این کشور هرچه در بعد مادی و معنوی دارد، به برکت خون شهداست.

وی افزود:  این یادواره شهدا، قبل از آنکه جلسۀ قدردانی از شهدا باشد، جلسۀ تذکر برای یکایک ماست تا غفلت نکنیم. شهدای مجلس نشان دادند مردم باید اولویت مجلس باشد. آن‌ها نشان دادند مجلس باید مردمی، فعال و صدای ملت باشد.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز باید اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه را مبنا و اولویت خود قرار دهیم تا دین خود را به شهدا ادا کرده باشیم.

وی گفت:  این نشست مجلس یاد و نام شهداست. ما مردم‌داری را باید از آن‌ها یاد بگیریم. نمایندگان مجلس در انقلاب اسلامی نمایندگان مردم‌اند و عین مردم‌اند. به تصاویر نگاه کنید. آن روزی که مردم در میدان جنگ جان دادند، نمایندگان نیز در میدان جنگ جان دادند. آن روزی که مردم در کف خیابان با منافقین مبارزه کردند، نمایندگانشان نیز در کنارشان با منافقین مبارزه کردند. همچون شهید کامیاب که نماینده شد، اما پیش از حضور در صحن به دست منافقان به شهادت رسید.  

رئیس مجلس اضافه کرد: من لایق سخن‌گفتن درمقابل خانوادۀ شهدا نیستم. وظیفه داشتم خیر مقدم خدمت بزرگواران بگویم. وظیفه داشتیم مجدداً با شهدای عزیز در ایام فاطمیه تجدید بیعت کنیم و بگوییم به آن‌ها متعهد هستیم. ما باید حافظان میراث و وارثان شهدا باشیم، نه میراث‌خور شهدا، که در این صورت نه عزت دنیوی خواهیم داشت، نه اجر اخروی.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از