حالت تاریک
معاون حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه:

مشکل تأمین آب شرب در کرمانشاه نداریم

مشکل تأمین آب شرب در کرمانشاه نداریم

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکلی از نظر تأمین آب شرب نداریم، گفت: سد گاوشان به خاطر اینکه منبع تأمین آب شهر کرمانشاه است و میزان پرشدگی این سد به میزان ۲۶۹ میلیون و ۹۶ هزار مترمکعب است.

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امسال حجم کل ورودی آب به سدهای استان کرمانشاه ۲۳۹ میلیون و ۷۳۸ هزار مترمکعب بوده است. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: بیشترین حجم ورودی ۲۱۳ میلیون و ۲۶ هزار متر مکعب مربوط به سد داریان بوده و این سد به دلیل وجود نیروگاه، آب را تخلیه می‌کند اما در حال حاضر میزان پرشدگی سد داریان ۲۱۸ میلیون و ۳۶ هزار مترمکعب است. 

مرادی بیان داشت: ۴۲ میلیون و ۲۷ هزار متر مکعب از سدهای استان خالی است و به میزان ۵۷ میلیون ۷۳ هزار متر مکعب سدها پرآب است و هم اکنون حجم موجود سدها ۷۷۶ میلیون و ۸۵ هزار مترمکعب است. 

وی بیان کرد: حجمی که سدهای ما باید ذخیره کنند در مجموع یک‌میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۷۴ هزار مترمکعب در سال است. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به میزان ورودی آب سدها، اذعان کرد: بیشترین ورودی امسال به غیر از سد داریان، ۹۷/۲۸ درصد متعلق به سد گاوشان است و کمترین ورودی ۲/۰۲ درصد مربوط به سد گیلانغرب است. 

مرادی با اشاره به اینکه مشکلی از نظر تأمین آب شرب نداریم، خاطرنشان کرد: سد گاوشان به خاطر اینکه منبع تأمین آب شهر کرمانشاه است اهمیت زیادی دارد و میزان پرشدگی این سد به میزان ۲۶۹ میلیون و ۹۶ هزار مترمکعب است. 

وی با بیان اینکه کمترین میزان پرشدگی متعلق به سد سلیمان‌شاه است، گفت: حجم کنونی این سد در حال حاضر ۱۳/۲۹ درصد است. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه  در پایان گفت: میزان آب شربی که مورد نیاز شهرستان سنقر است ۶ میلیون متر مکعب است که با برنامه‌ریزی انجام شده ان‌شاءالله مشکلی برای آب شرب این شهرستان پیش نخواهد آمد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از