حالت تاریک
یادداشت؛

معلمان چراغ هدایت بشریت به سوی رشد هستند

معلمان چراغ هدایت بشریت به سوی رشد هستند

معلمان نقش مهمی در تربیت فرزندان و جامعه دارند و به عنوان چراغ هدایت در راستای رشد و تربیت فرزندان می‌توانند موثر باشند و درهای علم و معرفت را به روی آن‌ها بگشایند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت مغز متفکر جهان اسلام و پرچمدار و مدافع اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است. 

شهید مطهری نمونه‌ای بارز از تربیت‌یافتگان مکتب اسلام ناب محمدی است که توانست با علم و معنویت خود در راستای رشد و تربیت جامعه نقش مهمی را ایفا کند و در واقع به دلیل مجاهدت‌های علمی خود در دفاع از مبانی اسلام و انقلاب حق بزرگی بر مسلمانان به‌ویژه انقلاب اسلامی دارد. 

شهید مطهری عمر پر برکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و مکتب تشیع صرف کرد و با انحرافات در جامعه مبارزه کرد. 

آثار و تألیفات این عالم فرزانه می‌تواند کمک بزرگ و شایانی را به جامعه امروزی کند و استفاده و بهره‌وری از این آثار می‌تواند ذهن جوانان را از غبار شبهات برطرف سازد و آن‌ها را از انحرافات و نقشه‌های شوم دشمنان رهایی بخشد که متأسفانه آثار ایشان در جامعه مغفول مانده است. 

تقارن شهادت علامه مرتضی مطهری با روز بزرگداشت مقام والای معلمان افتخاری بزرگ و مایه خرسندی برای این قشر زحمتکش است که ادامه‌دهنده راه شخصیتی همچون این عالم فرزانه و فرصتی مناسب برای احترام به مقام منیع علم و قلم است. 

معلمان نقش مهمی در تربیت فرزندان و جامعه دارند و به عنوان چراغ هدایت در راستای رشد و تربیت فرزندان می‌توانند موثر باشند و درهای علم و معرفت را به روی آن‌ها بگشایند و آن‌ها را به کمال برساند و این‌گونه از معلمان بهترین اسوه و الگو برای مردم هستند. 

یکی از خصوصیات این عالم فرزانه «احساس مسئولیت» ایشان بود و هرکجا احساس می‌کرد که مبانی دینی و انقلابی ممکن است دچار خدشه و دستخوش دشمنان قرار گیرد با سلاح علم و معنویت وارد میدان می‌شد و نقشه‌های آن‌ها را خنثی می‌ساخت. 

استاد مرتضی مطهری(ره) جایگاه ویژه‌ای در بین متفکران و به‌ویژه تاریخ معاصر ایران دارد ایشان با توجه به تسلطی که بر شریعت اسلامی و مبانی آن داشت توانست پاسخگوی شبهات و معضلات بشر در عصر کنونی باشد. 

علم و معلم در اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است و زمانی که خداوند پیامبر اکرم(ص) را به مقام نبوت مفتخر ساخت رهبری بشر را برای همیشه به عهده ایشان گذاشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین میلاد فرهنگیان؛ طلبه و روحانی حوزه علمیه سنقر و کلیایی و فعال رسانه‌ای

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از