حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب مطرح کرد؛

ممنوعیت به‌کارگیری کارگران افغانی در سرپل‌ذهاب

ممنوعیت به‌کارگیری کارگران افغانی در سرپل‌ذهاب

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: به‌کارگیری هرگونه نیرو کار افغانی در سرپل‌ذهاب مطلقا ممنوع است و در صورت مشاهده دستگاه‌های نظارتی یا گزارشات مردمی در این خصوص با آن کارفرما برخورد جدی و قانونی می‌شود.

صدراله بابلی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: استفاده و به‌کارگیری هرگونه نیروی کار افغانی در تعاونی‌ها، واحدهای تولیدی، زمین‌های کشاورزی، پروژه‌ها و … در این شهرستان مطلقا ممنوع است.

وی در ادامه افزود: با عنایت به داشتن نیروی کار مجرب و متعهد در شهرستان و لزوم به‌کارگیری نیروهای بومی همه مشاغل موظف هستند نیروهای بومی را استخدام و جذب کنند.

بابلی گفت: با استناد به موارد قانونی در خصوص به‌کارگیری کارگران افغانی و ممنوعیت فعالیت آن‌ها در شهرستان در صورت مشاهده دستگاه‌های نظارتی یا گزارشات مردمی در این خصوص با آن کارفرما برخورد جدی و قانونی می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای گشت‌های مشترک با همکاری دستگاه‌های مرتبط با موضوع اتباع خارجی، اظهار کرد: ادارات و نهادهای مرتبط با گشت‌های مشترک و مستمر، بر نحوه فعالیت کارگاه‌ها، تعاونی‌ها، اصناف و…نظارت داشته و در صورت به‌کارگیری اتباع، برخوردهای قانونی را اعمال کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از