حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

نقش پررنگ ایران در مبارزه با تروریسم

نقش پررنگ ایران در مبارزه با تروریسم

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش پررنگ ایران در مبارزه با تروریسم، گفت: در ۱۳ سال اخیر جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در میدان‌های سوریه و عراق، پیشتاز و پرچم‌دار مبارزه با تروریسم به ویژه تروریسم داعشی بوده است.

سیامک محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در اسلام و حقوق بین‌الملل، تروریسم به روشنی تعریف شده است؛ از مهم‌ترین دلایل محکومیت تروریسم از دیدگاه اسلام، می‌توان به آیه ۳۲ سوره مائده اشاره کرد که برای این عمل زشت ضابطه و قاعده مشخصی بیان می‌دارد، در حقوق بین‌الملل نیز بند یک ماده ۲ کنوانسیون مبارزه با تروریسم مصوب سال ۱۹۷۷، تروریسم را به عنوان اقدامی تعریف می‌کند که با توسل به اعمال جنایتکارانه، به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است. 

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: روز هشتم شهریورماه که روز ملی مبارزه با تروریسم نام‌گذاری شده، مصادف با اقدامات تروریستی علیه مقامات ارشد کشور در سال ۱۳۶۰ است، لذا تابستان این سال یکی از بحرانی‌ترین مقاطع انقلاب اسلامی بود؛ ترورهای پی‌درپی شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌الله بهشتی، رجایی و باهنر، همراه با سایر حوادث، کشور را در التهاب فرو برد، آن‌چنان که بسیاری تصور می‌کردند نظام نوپای جمهوری اسلامی در معرض فروپاشی قرار گرفته است. 

محمدی با توجه به آمار قربانیان تروریسم در ایران گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده در کشور، بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ایران قربانی تروریست شده‌اند که تقریباً شهادت نزدیک به ۱۲ هزار نفر از آن‌ها مربوط به عملیات‌های تروریستی گروهک منفور و فاسد منافقین است. 

محمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با نقش آمریکا در بحث تروریسم، بیان کرد: مقام معظم رهبری درباره اقدامات تروریستی می‌فرمایند: «آمریکا در چند دهه اخیر سیاهه‌ای بلند بالا از رفتارهای تروریستی و پشتیبانی مالی و تسلیهاتی از تروریست‌های سازمان یافته در کشورهای منطقه پدید آورده است»؛ لذا رهبر معظم انقلاب مستقیماً به نقش آمریکا در ایجاد تروریسم در جهان اشاره می‌کنند. 

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: همان‌طور که شاهد هستیم در ۱۳ سال اخیر جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در میدان‌های سوریه و عراق، پیشتاز و پرچم‌دار مبارزه با تروریسم به ویژه تروریسم داعشی بوده است و مقامات ارشد آمریکایی و کشورهای غربی بارها نقش‌آفرینی خود در پیدایش گروهک تروریستی داعش و اهمیت نقش ایران در مقابله با این گروه تروریستی را اعلام کرده‌اند. 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: مقامات سوری بارها به کمک‌های برجسته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست و حفظ تمامیت ارضی این کشورها تأکید کرده‌اند، لذا با وجود نقش پررنگ جمهوری اسلامی در مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم در منطقه غرب آسیا، اما دولت امریکا با اقدامی جنایتکارانه برای کمک به بقای تروریسم سردار سلیمانی را در عراق ترور و به شهادت رساند. 

وی با اشاره به شعارهای پوچ آمریکا در مبارزه با تروریسم اذعان کرد: دولت آمریکا در سیاست‌های اعلامی خود همواره شعار مبارزه با تروریسم را مطرح است اما در عمل شاهد هستیم تروریسم به امتیازی برای سیاست خارجی این کشور تبدیل شده و نکته حائز اهمیت، حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی است. 

محمدی در پایان گفت: در اتفاقات یک سال گذشته که در غزه می‌گذرد آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با وجود حمایت همه‌جانبه از رژیم غاصب صهیونیستی در طنزی تلخ، جمهوری اسلامی ایران را که شهدای زیادی در مبارزه با تروریسم داده، به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از