حالت تاریک
فرماندار هرسین مطرح کرد:

وجود مکان قدیمی دفن زباله مهمترین معضل هرسین

وجود مکان قدیمی دفن زباله مهمترین معضل هرسین

فرماندار هرسین مهمترین معضل شهر هرسین را وجود مکان قدیمی دفن زباله در اطرف این شهر و استفاده از روش‌های منسوخ شده در دفن زباله اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ابوطالب ایتوندی در کمیته تخصصی مدیریت پسماند شهرستان هرسین به تشریح قوانین مربوط به مدیریت پسماندهای شهری و روستایی و همچنین ادارات دخیل در این موضوع پرداخت.

 

به گفته فرماندار شهرستان هرسین از مهمترین معضلات شهر هرسین وجود مکان قدیمی دفن زباله در اطرف این شهر و استفاده از روش‌های منسوخ شده در دفن پسماندهای انباشته در آن است که با گسترش شهر و افزایش جمعیت در طول چند دهه گذشته، ساماندهی این مکان به یک مطالبه به حق و عمومی برای مردم تبدیل شده است.

 

ایتوندی ادامه داد: طی چندین مرحله این موضوع به‌عنوان یک اولویت با شهرداری، شورای شهر و سایر ادارات مرتبط مطرح شد که باید در راستای تحقق مطالبات مردم چاره‌اندیشی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تعیین مکان جدید دفن زباله پرداخت و افزود: مکان جدید دفن بهداشتی زباله به تایید کارشناسان مختلف به‌ویژه محیط زیست، آب منطقه‌ای و معاونت بهداشتی استان رسیده و پاسخ برخی از استعلامات آن به‌دلیل انجام مطالعات گسترده چهار سال به طول انجامیده است.

 

فرماندار هرسین در ادامه جلسه از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هرسین خواست به‌منظور تفکیک از مبدا زباله‌های شهری فرهنگ‌سازی‌های لازم را به‌صورت گسترده انجام دهند.ایتوندی بیان داشت: با تفکیک از مبدا پسماندهای شهری، احتراق و تولید آلاینده‌ها در محل قدیمی دفن زباله هرسین کاهش پیدا می‌کند.

 

فرماندار هرسین از انباشت‌ و تخلیه پسماندهای سنگبری‌ها در جاده مسیر پتروشیمی‌ها انتقاد کرد و گفت: تخلیه ضایعات سنگبری‌های منطقه در مکانی به‌غیر از محل پیش‌بینی شده علاوه بر مشکلات زیست محیطی ممکن است حوادث دیگری را نیز به دنبال داشته باشد.

 

بررسی مشکلات مکان دفن ضایعات و پسماندهای سنگبری‌های پل چهر از دیگر موضوعات این جلسه بود که با حضور تعدادی از مالکان این سنگبری‌ها انجام گرفت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از