حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

شوراها هویت و جایگاه خود را بشناسند

شوراها هویت و جایگاه خود را بشناسند

استاندار کرمانشاه گفت: شوراها باید نسبت به جایگاه و هویت شورا واقف باشند‌ و شأن خود را حفظ کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمدطیب صحرایی  امروز سوم آبان‌ماه سال 1402 در نشست با تعدادی از اعضای شورای اسلامی استان کرمانشاه که با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت شوراها و ارتباط با آنها به نوعی ترجمه خوبی از حلقه‌های میانی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مورد نیاز  برای جریان امور در جامعه اسلامی است.

 

استاندار کرمانشاه افزود: ما باید در شوراها نیازهای شهرها و روستاها را بشناسیم و برای مشکلات راه حل ارائه دهیم.

 

وی گفت: شوراها به‌دلیل موقعیتی که دارند می تواننند به عنوان منشا و مرجع خوب پیشنهاد، راهگشای اثرگذاری باشند.استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما با همکاران قصد داریم که سفرهای شهرستانی را ادامه دهیم و برای رفع مشکلات آنها با عزم استانی تلاش کنیم.

 

وی تاکید کرد: آنچه باید توجه کنیم پیشنهادات کاربردی است تنها بیان مشکل مهم نیست، باید راه حل پیشنهادی برای رفع مشکلات داده شود.

 

صحرایی ادامه داد: همه ما واقف به محدودیت منابع  مالی هستیم بنابراین با بیان مشکلات نباید انتظار داشته باشیم به‌زودی حل مشکل اتفاق بیفتد و از طرفی صرف مطرح کردن مشکل دردی را دوا نمی‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه این جلسات با محوریت فهم خوب و جمع‌بندی مسائل می‌تواند روند خوبی داشته باشد، گفت: مشکلات باید اولویت‌بندی شوند به‌طور مثال مشکل زمین‌های قولنامه‌ای باید یکی از اولویت‌ها باشد، چرا که در همه جا با این معضل مواجه هستیم و شوراها باید این موضوع را چکش کاری کرده و راهکارهای کاربردی رفع این مشکل را مطرح کنند تا بتوانیم با همکاری هم اصلاحات نهایی را انجام داده و این موضوع را حل کنیم.

 

صحرایی اذعان کرد: شوراها گاهی مسائلی دارند که سرعت کارها به کندی پیش می‌برد در حالیکه شوراهای شهر باید مشوق و پشتیبان اقدامات شهری باشد.وی گفت: من متاسف می‌شوم در بعضی مناطق استان به‌دلیل اختلافات یا تعارض قانون شوراها منحل و از وجود شورا محروم می‌شوند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شوراها باید کاری کنند که مردم آنها را به عنوان واسطه خیر و صلاح نگاه کنند، گفت: متاسفانه تداوم  چالش‌ها در برخی شوراها گاها موجب شده شاهد سلب عضویت برخی اعضا باشیم.استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شوراها باید نسبت به جایگاه و هویت شورا واقف باشند‌ و شأن خود را حفظ کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از