حالت تاریک
پروژه‌های فرهنگی کرمانشاه در انتظار توجه مسئولان
تلنگری به بهانه روز سینما؛

پروژه‌های فرهنگی کرمانشاه در انتظار توجه مسئولان

یکی از مشکلات زیرساخت‌های فرهنگ و هنر استان کرمانشاه نبود اعتبارات لازم و طولانی شدن فرآیند اجرای پروژه‌ها است که نیازمند همت جدی مسئولان برای رفع این مشکل است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بر اساس منویات مقام معظم رهبری حوزه فرهنگ و هنر یکی از مؤلفه‌های قدرت کشور در کنار عرصه‌های سیاست و اقتصاد محسوب می‌شود و همواره ایشان نسبت به ضرورت برنامه‌ریزی برای انجام کارهای فرهنگی به مسئولان و گروه‌های مردمی توصیه کرده‌اند.

استان کرمانشاه همواره یکی از استان‌های پیش‌گام در عرصه فرهنگ و هنر بوده و بزرگانی همچون استاد عبدالله جواری، آیت‌الله نجومی، احمد عزیزی، محبت، امیر کرم و بسیاری دیگر را در خود جای داده تا در حوزه فرهنگ حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

یکی از نیازهای اصلی استان کرمانشاه با توجه به علاقه و استقبال مردم از رشته‌های هنری توسعه زیرساخت‌ها است که باید فرآیند انجام کارهای اداری و جذب اعتبارات آن در اولویت قرار گیرد تا در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

متأسفانه طی سال‌های اخیر سینما پیروزی کرمانشاه با مشکل کمبود اعتبارات و عدم صدور مجوز مواجه شده‌ که نیاز است مسئولان استان ورود جدی به این حوزه داشته باشند.

منتظر صدور مجوز ساخت سینما پیروزی کرمانشاه هستیم

کیوان ماهور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: قرارداد سینما پیروزی شهر کرمانشاه پس از رایزنی فراوان و جذب سرمایه‌گذار بسته شد و سپس فرآیند صدور مجوز توسط مسئولان حوزه هنری استان کرمانشاه پیگیری شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: پرونده صدور مجوز سینما آزادی شهر کرمانشاه پس از تشکیل به کمیسیون ماده پنج ارسال شد که با طولانی‌شدن این فرآیند، صدور پروانه آغاز به‌کار مقداری به درازا کشید که طی هفته‌های گذشته پس از تشکیل این کمیسیون و صدور رأی برای تایید نهایی به تهران ارسال شده است.

ماهور با بیان اینکه پروژه‌های مهم ملی و استانی نیازمند توجه بیشتری در مسیر اجرا هستند، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار مسئله بسیار مهمی است و طولانی‌شدن فرآیندهای صدور مجوز منجر به انصراف سرمایه‌گذاران خواهد شد زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور با تأخیر در روند اجرا شاهد افزایش هزینه‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: احیای سینما پیروزی کرمانشاه گامی در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر محسوب می‌شود زیرا این مجموعه علاوه بر سینما دارای قسمت‌های تفریحی است و این مجموعه تعداد صندلی‌های سینمایی استان را افزایش می‌دهد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه از لحاظ برخورداری از زیرساخت‌های فرهنگی دارای ضعف‌هایی است اما از امکانات موجود نیز به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود و باید شرایط برای استفاده اقشار مختلف مردم و هنرمندان از این امکانات فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: هر جامعه‌ای که با برنامه‌های فرهنگی مأنوس باشد با آسیب‌های اجتماعی کم‌تری مواجه است و فرهنگ و هنر زبان گویایی برای مشکلات جامعه با زبان ساده و روان است که سینما یکی از تأثیرگذارترین ابزارها برای انتقال پیام است.

زیرساخت‌های فرهنگی استان کرمانشاه در حال به‌روزرسانی است

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همواره سعی کرده‌ایم زمینه را برای حضور هنرمندان فراهم کنیم و از توانایی آن‌ها در این مسیر بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی را به میان مردم برده‌ایم، گفت: در سال گذشته سعی کردیم جشنواره‌های موسیقی و نقاشی را در خیابان‌ها و اماکن عمومی برگزار کنیم که با استقبال مردم نیز مواجه شد.

جلالی تصریح کرد: طی سال گذشته با برنامه‌ریزی صورت گرفته مجموعه سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی به‌روزرسانی و مجموعه فرهنگی و هنری دانش با حضور جانشین وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه برگزاری کنسرت‌ها استان کرمانشاه با همکاری مجموعه‌های مرتبط توانست تعداد بسیار زیادی کنسرت را با حضور هنرمندان مطرح کشور برگزار کند که رضایت‌مندی مردم را در پی داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: سینما ابزاری تأثیرگذار برای بیان مطالب مختلف و فرهنگ‌سازی در جامعه است و در قرن هفتم به عنوان هنر هفتم در جهان مطرح شده است و توانسته سهم به‌سزایی از تولید آثار هنری را به خود اختصاص دهد و در این راستا نیز در استان کرمانشاه سه سالن سینمایی برای اکران آثار فعال هستند.

جلالی تأکید کرد: اگر اعتبارات عمرانی در حوزه فرهنگ افزایش پیدا کند قطعاً زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مناسب‌تری در استان کرمانشاه ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم رشته‌های هنری را در استان ترویج دهیم.

افزایش ۳۰ درصدی مخاطبان سینماهای کرمانشاه

محمدجواد کنجوری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۴۳ عنوان فیلم در سینماهای استان کرمانشاه اکران شده که پر فروش‌ترین آن فیلم تگزاس سه با ۵۸ هزار مخاطب و فروش ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومانی بوده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کم‌فروش‌ترین فیلم در استان حبس مجرد بوده است، گفت: سه سینما استان در مجموع ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند که به ترتیب سینما آزادی، فرهنگ و کافه‌پاز بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

کنجوری تصریح کرد: مخاطبان سینماهای استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته و ۱۹۰ هزار نفر به تماشای آثار سینمایی نشسته‌اند که در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد سینما آزادی کرمانشاه جزو ۴۰ سینما پرمخاطب کشور قرار داشته است.

وی ادامه داد: سینماهای استان کرمانشاه در مجموع هشت سالن اکران دارند که با بهره‌برداری از پردیس سینمایی پیروزی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان، هفت سالن سینما به ظرفیت سینمایی استان اضافه می‌شود.

مدیر امور سینمایی استان کرمانشاه افزود: سالن‌های سینمای استان کرمانشاه دارای درجه ممتاز هستند که بهای بلیت آن ۶۰ هزار تومان است و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت بلیت نیم‌بها محاسبه می‌شود و در حال برنامه‌ریزی لازم برای فروش اینترنتی بلیت‌ها و حذف فروش حضوری هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با توجه به علاقه مردم استان کرمانشاه به فرهنگ و هنر و همچنین حضور هنرمندان برجسته در عرصه‌های مختلف هنری کشور ضرورت دارد تا مسئولان استان نسبت به تسهیل امور سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های لازم اقدام کنند‌.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از