یادداشت؛
رسانه ابزار جنگ مخالفان اسلام است
امروز جنگ غرب، جنگ آمریکا و مخالفان اسلام، با ابزار رسانهای شکل گرفته است و سربازان هدف همه آحاد جامعه هستند.
به گزارش شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»، امروز جنگ غرب، جنگ آمریکا و مخالفان اسلام، با ابزار رسانهای شکل گرفته است و سربازان هدف در این جنگ از فرزندان خردسال گرفته تا دیگر افراد جامعه و حتی سیاستمداران و تحصیل کردههای جامعه هستند و سرمایهگذاری در ساخت برنامهها و برگزاری نشستهای خبری و میزگردها با حضور چهرههای برجسته با بزرگنمایی ضعفهای برنامههای حکومت برای مایوس کردن مردم و اینکه فلان برنامه نفعی به حال مردم ندارد، اعتماد مردم را تحتالشعاع قرار میدهند.
تغییر باورها از همان دوره خردسالی، زیرکانه و هدفمند در کارتونهای جذاب و رویایی باغ زیبایی از دنیای غرب در لوح سفید کودکان بنا میشود و باورهای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در شبکههای فارسیزبان اینترنشنال و بیبیسی، رادیو فردا و … شبکههای دیگر در فضای مجازی با انتشار انواع پستها پایهریزی میشود.
بهرهگیری از سرمایههای کلان آمریکا و عربستان در راستای حذف حضور ایران قوی و اسلامی از منطقه و جهان اسلام در جنگ رسانهای به اوج خود رسیده است بهگونهای که برای عادیترین اتفاق در ایران چندین روز برنامه اختصاص میدهند و واقعیت خبر را با مقاصد خود تجزیه و تحلیل میکنند و در تحلیلهایی که به مخاطب ارائه میدهند ذهن مخاطب را به آشفتگی میکشانند، با سیاهنمایی و بزگ کردن کمبودها و در مقابل، کوچک و بیاهمیت شمردن نقات قوت و پیشرفت مردم در ورزش، اقتصاد، فرهنگ و صنعت و دیگر امور را با سخنان جذاب و هنرمندانه به مخاطب میباورانند.
تعداد زیادی از مردم کشور بیخبر از برنامههای استعمار هر روز بیش از پیش جزو مخاطبان برنامههای فارسیزبان میشوند حتی کودکان ما طوری تبلت و گوشی در اختیار دارند که گویی جزو وسائل شخصی و ضروری آنها است و ما پدران و مادران غافل از اینکه زمین جنگ با دشمن را به خانه آوردهایم و کودکان و نوجوانان خود را زیر هجمههای بزرگ تبلیغات و ترفندها رها کردهایم و فرزندان ما از همان کودکی جذب برنامهها و آموزشهای غیر مستقیم اما حسابشده و زیرکانه دشمن هستند و نوجوان و جوان ما از اهداف انقلاب و از ارزشهای استقلالآفرین برای ایران بیگانه میشود.
با بیانی حق به جانب آنچه که مناسب با اهدافشان باشد به هر طریق و هر شیوهای متوسل میشوند تا جامعه را از درون با افکار و باورهای ناامیدکننده به آینده سست کنند و رهبری و مدیریت ذهنها را در دست بگیرند و برنده میدان باشند.
هر یک از ما باید یاد بگیریم که هر آنچه میبینیم و میشنویم و در فضای مجازی بازنشر میدهیم راجع به آن کمی تفکر کنیم که از چه منبعی خبر رسیده است و ذهنمان را دربست صندوقچه اخبار ضد و نقیض این رسانهها نکنیم زیرا دشمنان همه هوش و حواسشان را متمرکز کردهاند که آنچه را در ایران اتفاق میافتد کارشناسی کنند و با آب و تاب فراوان با رنگ و لعاب بزککرده طوری که نفوذ آن خبر به سرعت در اندیشه مخاطب شکل گیرد و درصدی هم به دروغ بودن آن فکر نکند.
پرنیا اصحابی؛ فعال رسانهای