حالت تاریک
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه:

سوگواره کودکان عاشورایی در کرمانشاه برپا می‌شود

سوگواره کودکان عاشورایی در کرمانشاه برپا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: همزمان با سومین روز دهه نخست ماه محرم سوگواره کودکان عاشورایی در کرمانشاه برپا می‌شود.

محمد خیاط‌‌زنجانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به منظور اجرای طرح تابستانه از خردادماه آغاز شد که به‌صورت رسمی فعالیت‌ها از اول تیرماه به اجرا در آمد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با ۳۶ مرکز ثابت، سه مرکز تخصصی نوجوانان، دو مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی در حال فعالیت و ارائه خدمات به جامعه هدف خود است.

خیاط‌زنجانی تصریح ‌کرد: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه هستند که با احتساب اعضای کانون زبان این نهاد ۳۳ هزار نفر در کانون پرورش فکری عضویت دارند.

وی ادامه داد: امروز ثبت‌نام در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه رایگان است که ۳۶ مرکز استان در دو حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی و فعالیت‌های کارگاهی در حال انجام مأموریت‌های خود هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی کانون پرورش فکری شامل قصه‌گویی، نجوم، هوش مصنوعی، نقاشی، مسابقه و... به‌صورت‌ رایگان است و فعالیت کارگاهی مانند بازیگری، خوش‌نویسی، شعر و رباتیک وابسته به نوع مرکز، ظرفیت و تعداد جلسات شهریه متفاوتی دارد.

خیاط‌زنجانی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، بیان کرد: همزمان با روز نخست ماه محرم پرچم عزای امام حسین(ع) در مراکز کانون به اهتزاز درآمد و برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در کانون برای آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با فرهنگ عاشورا اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فردا سه‌شنبه ۱۹ تیرماه و روز سوم ماه محرم سوگواره کودکان عاشورایی در مسجد حاج شهبازخان شهر کرمانشاه با حضور کودکان و خانواده‌های آنها به یاد حضرت رقیه دختر سه ساله امام حسین(ع) برگزار می‌شود که این طرح در کرمانشاه به‌صورت آزمایشی به اجرا درآمد و هم‌اکنون در قالب طرح کشور انجام می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین مراسمی ویژه دختران خردسال در محله آقاجان شهر کرمانشاه به همراه سفره اطعام برپا می‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از