
مدیر مرکز خادمیاری آستان قدس رضوی خبر داد:
خدمترسانی ۱۶۰ هزار خادمیار رضوی در کشور
مدیر مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با اشاره به شکلگیری کانونهای تخصصی و فعالیت سازمانیافته، گفت: ۱۶۰ هزار خادمیار رضوی در کشور مشغول خدمترسانی هستند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ احمد میرزاده پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کانونهای خدمت رضوی که در سالن اجتماعات ادارهکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اینگونه مجالس فرصتی مغتنم برای تذکر و یادآوری مسئولیتهای خطیری است که در دستگاه مقدس حضرت رضا (ع) عهدهدار هستیم.
شکلگیری شبکه خادمیاری به ابتکار شهید آیتالله رئیسی
رئیس مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت رضوی آستان قدس رضوی افزود: در سال ۱۳۹۵، با ابتکار شهید والامقام حضرت آیتالله رئیسی، تولیت وقت آستان قدس رضوی، شبکه خادمیاری با رویکرد توسعه خدمت خادم و مخدوم و تسهیل امر زیارت بنیانگذاری شد.
وی خاطرنشان کرد: در آغاز، تصور نمیشد که این شبکه تا این حد گسترش یابد. اکنون، اثرات و برکات گسترده آن در سطح کشور مشهود است.
مردمیسازی ساختار و تمرکز بر الگوی خدمت مبتنی بر عشق به امام رضا (ع)
میرزاده گفت: با تغییرات ساختاری در سال ۱۳۹۸ و حضور حضرت آیتالله مروی به عنوان تولیت جدید آستان، دفاتر نمایندگی به مدیریت کانونهای خدمت رضوی تبدیل شدند. این تغییر با هدف مردمیسازی و تمرکز بر خدمترسانی عاشقانه و داوطلبانه صورت گرفت.
رئیس مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت رضوی آستان قدس رضوی افزود: در حال حاضر، تنها ۳۱ نیروی اداری در استانها مستقر هستند و باقی اجزای این شبکه بزرگ، بهصورت مردمی و داوطلبانه مشغول خدمتاند.
شکلگیری کانونهای تخصصی و فعالیت سازمانیافته
میرزاده گفت: با توجه به نیازهای جامعه و منویات رهبر معظم انقلاب و دولت، ۲۰ کانون تخصصی و کانونهای محلهای با ماموریتهای مشخص در این ساختار فعال شدهاند.
وی عنوان کرد: اکنون بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر خادمیار و یاور رضوی بهصورت سازمانیافته در سامانه شناسایی شده و در حال فعالیت هستند.
میرزاده گفت: مأموریت اصلی ما در شبکه خادمیاری، ایجاد حال و هوای امام رضایی و پیوند امت با امام (رضا) است. خدمات شما عزیزان بستری برای تعمیق این ارتباط است.
وی خاطرنشان کرد: باید با تمرکز بر اقشار محروم و هدفمند، زمینهسازی لازم برای اتصال قلبی و معنوی مردم به حضرت رضا (ع) فراهم شود.
ضرورت مشارکت مردمی و تعامل سازنده با نهادها
میرزاده گفت: شبکه خادمیاری باید با مشارکت مردمی، حمایت خیران و ظرفیتهای استانها در مسیر خدمت و تسهیل زیارت گام بردارد.
وی افزود: تعامل محترمانه و مؤثر با ائمه جمعه، نهادهای اجرایی و دستگاههای دولتی از ارکان موفقیت این شبکه است.
میرزاده گفت: در این شبکه، مسئولیتها در حقیقت وسیلهای برای نوکری بهتر است. هر که در جایگاه بالاتری قرار دارد، وظیفه بیشتری برای خدمتگزاری دارد.
وی افزود: مسئولان شهرستانی، دبیران و مدیران باید با تکریم خادمیاران، زمینه خدمترسانی را فراهم آورند و همچون چتری همهگیر، اقشار مختلف را زیر سایه خدمت رضوی جمع کنند.
جایگاه ویژه کرمانشاه در خدمت به زائران اربعین
میرزاده گفت: استان کرمانشاه به دلیل موقعیت خاص خود، در خدمت به زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی نقش ویژهای دارد. خدمات ارائهشده در حوزه اسکان و پذیرایی در سطح ملی مورد تقدیر قرار گرفتهاند.
وی افزود: انشاءالله این خدمات مستمر باشد و دهه ولایت و ایام محرم و صفر نیز با برنامهریزی مطلوب پیگیری شود.
انتهای خبر/
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!