حالت تاریک
دوشنبه, 12 خرداد 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه اطلاع رسانی مرصاد هستید؟
خدمت‌رسانی ۱۶۰ هزار خادمیار رضوی در کشور
مدیر مرکز خادمیاری آستان قدس رضوی خبر داد:

خدمت‌رسانی ۱۶۰ هزار خادمیار رضوی در کشور

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با اشاره به شکل‌گیری کانون‌های تخصصی و فعالیت‌ سازمان‌یافته، گفت: ۱۶۰ هزار خادمیار رضوی در کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ احمد میرزاده پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کانون‌های خدمت رضوی که در سالن اجتماعات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این‌گونه مجالس فرصتی مغتنم برای تذکر و یادآوری مسئولیت‌های خطیری است که در دستگاه مقدس حضرت رضا (ع) عهده‌دار هستیم.

شکل‌گیری شبکه خادمیاری به ابتکار شهید آیت‌الله رئیسی

رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس رضوی افزود: در سال ۱۳۹۵، با ابتکار شهید والامقام حضرت آیت‌الله رئیسی، تولیت وقت آستان قدس رضوی، شبکه خادمیاری با رویکرد توسعه خدمت خادم و مخدوم و تسهیل امر زیارت بنیان‌گذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز، تصور نمی‌شد که این شبکه تا این حد گسترش یابد. اکنون، اثرات و برکات گسترده آن در سطح کشور مشهود است.

مردمی‌سازی ساختار و تمرکز بر الگوی خدمت مبتنی بر عشق به امام رضا (ع)

میرزاده گفت: با تغییرات ساختاری در سال ۱۳۹۸ و حضور حضرت آیت‌الله مروی به عنوان تولیت جدید آستان، دفاتر نمایندگی به مدیریت کانون‌های خدمت رضوی تبدیل شدند. این تغییر با هدف مردمی‌سازی و تمرکز بر خدمت‌رسانی عاشقانه و داوطلبانه صورت گرفت.

 رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس رضوی افزود: در حال حاضر، تنها ۳۱ نیروی اداری در استان‌ها مستقر هستند و باقی اجزای این شبکه بزرگ، به‌صورت مردمی و داوطلبانه مشغول خدمت‌اند.

شکل‌گیری کانون‌های تخصصی و فعالیت‌ سازمان‌یافته

میرزاده گفت: با توجه به نیازهای جامعه و منویات رهبر معظم انقلاب و دولت، ۲۰ کانون تخصصی و کانون‌های محله‌ای با ماموریت‌های مشخص در این ساختار فعال شده‌اند.

وی عنوان کرد: اکنون بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر خادمیار و یاور رضوی به‌صورت سازمان‌یافته در سامانه شناسایی شده و در حال فعالیت هستند.

میرزاده گفت: مأموریت اصلی ما در شبکه خادمیاری، ایجاد حال و هوای امام رضایی و پیوند امت با امام (رضا) است. خدمات شما عزیزان بستری برای تعمیق این ارتباط است.

وی خاطرنشان کرد: باید با تمرکز بر اقشار محروم و هدفمند، زمینه‌سازی لازم برای اتصال قلبی و معنوی مردم به حضرت رضا (ع) فراهم شود.

 ضرورت مشارکت مردمی و تعامل سازنده با نهادها

میرزاده گفت: شبکه خادمیاری باید با مشارکت مردمی، حمایت خیران و ظرفیت‌های استان‌ها در مسیر خدمت و تسهیل زیارت گام بردارد.

وی افزود: تعامل محترمانه و مؤثر با ائمه جمعه، نهادهای اجرایی و دستگاه‌های دولتی از ارکان موفقیت این شبکه است.

میرزاده گفت: در این شبکه، مسئولیت‌ها در حقیقت وسیله‌ای برای نوکری بهتر است. هر که در جایگاه بالاتری قرار دارد، وظیفه بیشتری برای خدمتگزاری دارد.

وی افزود: مسئولان شهرستانی، دبیران و مدیران باید با تکریم خادمیاران، زمینه خدمت‌رسانی را فراهم آورند و همچون چتری همه‌گیر، اقشار مختلف را زیر سایه خدمت رضوی جمع کنند.

جایگاه ویژه کرمانشاه در خدمت به زائران اربعین

میرزاده گفت: استان کرمانشاه به دلیل موقعیت خاص خود، در خدمت به زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی نقش ویژه‌ای دارد. خدمات ارائه‌شده در حوزه اسکان و پذیرایی در سطح ملی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ان‌شاءالله این خدمات مستمر باشد و دهه ولایت و ایام محرم و صفر نیز با برنامه‌ریزی مطلوب پیگیری شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!