حالت تاریک
ضرورت مهار افراطیون شیعه و سنی
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت مهار افراطیون شیعه و سنی

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: همه ما در دو مذهب تشیع و اهل سنت وظیفه داریم یک حرکت اساسی تحت عنوان مهار افراطیون انجام دهیم چرا که با پشتیبانی نظام استکبار جهانی به اختلافات تشیع و اهل سنت دامن می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امت اسلام بر اساس منطق قرآن ید واحده است و یک مفهومی به نام اخوت و برادری بر تمام عالم اسلام حاکم است. 

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه عنوان کرد: شاید در هیچ دین دیگری مثل اسلام بر اخوت دینی و برادری دینی تاکید نشده و اصلاً چنین واژه‌ای وجود ندارد، لذا برادر دینی عنوانی است که از منطق قرآن و اسلام نشات گرفته است. 

ایرانی با اشاره به تأکید خداوند در قرآن در خصوص اخوت اسلامی، اذعان کرد: خداوند متعال مسلمانان را برادر هم‌دیگر یعنی «انماالمومنون اخوه» لحاظ می‌کند و به این خاطر رابطه برادری دینی را میان بیش از یک نفر مسلمانی که در سطح عالم هستند برقرار کرده است. 

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر اخوت اسلامی تحقق پیدا کند، آثار قابل توجهی خواهد داشت، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب خواهد برد»؛ به تعبیر امام راحل رژیم صهیونسیتی که همه ابرقدرت‌های دنیا از او حمایت می‌کنند با یک حرکت ساده امت اسلامی، از بین خواهد رفت، البته به شرط اینکه این اخوت محقق شده و این رابطه برادری میان همه امت اسلام برقرار شود. 

وی در ادامه افزود: اگر در هر نقطه‌ای از جهان به ویژه در غزه، مسلمانی مورد ظلم قرار می‌گیرد آن را به عنوان ظلم در حق خواهر و برادر خود بدانیم قطعاً دشمن نمی‌تواند بر امت اسلام حکمرانی و ظلم کند و قریب به ۴۰ هزار انسان مظلوم در غزه را به خاک و خون بکشد و به هیچ مرجعی پاسخگو نباشد. 

ایرانی تأکید کرد: راهبرد اساسی که امام خمینی (ره) در ابتدای شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی پایه‌گذاری کردند، همین وحدت امت اسلام و اخوت اسلامی بود که اکنون پس از حدود ۴۶ سال می‌فهمیم که راهبرد حضرت امام خمینی (ره) می‌تواند راه‌گشا، دشمن‌شکن و مایه یأس و سرشکستگی دشمن باشد. 

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: همه ما در دو مذهب تشیع و اهل سنت وظیفه داریم یک حرکت اساسی تحت عنوان مهار افراطیون انجام دهیم چرا که با پشتیبانی نظام استکبار جهانی به اختلافات تشیع و اهل سنت دامن می‌زنند، لذا با مهار افراطیون در دو طرف، مشکلات موجود در بحث وحدت و اخوت اسلامی حل خواهد شد و ان‌شاءالله شاهد شکوفایی بیشتر وحدت اسلامی و منزوی شدن دشمنان اسلام خواهیم بود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از