حالت تاریک
مدارس کرمانشاه غرق شور و نشاط می‌شود
باز آمد بوی ماه مهر؛

مدارس کرمانشاه غرق شور و نشاط می‌شود

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان خود را برای حضور در کلاس‌های درس آماده می‌کنند و آموزش و پرورش نیز تمام اقدامات لازم را برای تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین به کار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سال تحصیلی جدید از امروز اول مهرماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و با دیگر مدارس شاهد تکاپوی دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط خواهد بود، گویی دانش‌آموزان هیچ‌گاه خیال یک‌جا نشستن را ندارد.

دانش‌آموزان کلاس‌اولی از والدین خود جدا می‌شوند و بنا است فرآیند تعلیم و تربیت خود را زیر نظر معلمانی دلسوز و فداکار آغاز کنند و با لباس‌های متحدشکل در کلاس‌های درس حاضر شوند و خاطرات شیرینی را رقم بزنند.

طی هفته گذشته آخرین هماهنگی‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام گرفت و تمام مدارس استان کرمانشاه آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند و در همین راستا جشن غنچه‌ها، جوانه‌ها و عاطفه‌ها برگزار شد تا شور و نشاط جدیدی در محیط آموزشی صورت گیرد.
آموزش و پرورش سعی کرده با فراهم‌کردن امکانات و شرایط لازم زمینه ثبت‌نام همه دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی لازم برای معلمان را به خوبی انجام دهد تا شاهد سال تحصیلی خوبی باشیم.

۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی راهی کلاس‌های درس می‌شوند

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امسال ۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی همزمان با روز نخست سال تحصیلی راهی ۱۴ هزار کلاس درس در قالب حدود ۴ هزار مدرسه می‌شوند که برنامه‌ریزی لازم در قالب پروژه مهر از سوی آموزش و پرورش استان کرمانشاه انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از مجموع ۳۷۰ هزار دانش‌آموز استان کرمانشاه، ۳۰ هزار نفر از آن‌ها نوآموز کلاس‌اولی است که روند آموزشی خود را آغاز می‌کنند و سنجش سلامت برای آن‌ها انجام گرفته است.
محمدی تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه دارای ۲۶ هزار معلم است که امسال شاهد حضور ۲ هزار معلم جدید در دوره‌های ابتدایی، متوسطه، هنرستان و مدارس استثنایی هستیم که دوره‌های آموزشی لازم برای آن‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۴ میلیون جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان استان کرمانشاه ثبت سفارش شده که در روز نخست سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و در کنار آن ساماندهی نیروی انسانی، تجهیز و فضا انجام گرفته و هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به واگذاری سرویس مدارس به شهرداری کرمانشاه، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای استفاده از سرویس مدرسه باید در سامانه سپند ثبت‌نام کنند.

محمدی با اشاره به به اجرای طرح نظام دوری در ۳۰ درصد مدارس استان، تأکید کرد: این طرح دانش‌آموزان از کلاس اول تا سوم را با همان معلم کلاس اول خود می‌گذرانند که کارهای پژوهشی انجام شده نشان می‌دهد که این دانش آموزان اغلب عملکرد بهتری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: ۹۸ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و سایر دانش‌آموزان نیز به علت عدم انتخاب رشته برای این مهم اقدام نکرده‌اند که از خانواده‌ها تقاضا داریم متناسب با برگه هدایت تحصیلی نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموز خود اقدام کنند.

وی افزود: برای آغاز سال تحصیلی جدید جشن شکوفه‌ها، غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی، جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه طی هفته گذشته برگزار شد تا دانش‌آموزان با محیط تحصیلی خود پس از گذشت تعطیلات تابستانی آشنا شوند.

آماده‌سازی‌ ۳۸۶۰ مدرسه برای سال تحصیلی جدید 

مرزبان نظری ددر گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید ۳ هزارو ۸۶۰ مدرسه برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس آماده‌سازی شده تا بتوانیم فضای مناسبی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ساخت مدارس جدید با توجه به نیاز آموزش و پرورش استان یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان محسوب میشود، گفت: امسال ۴۰ مدرسه با ۱۵۵ کلاس درس برای توسعه فضای آموزشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نظری با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح ۳ هزار مدرسه با کمک و همراهی خود دانش‌آموزان بهسازی و زیباسازی شده و قرارگاه عدالت تربيتی و نصيب برابر آموزشی استان امسال طرح شهيد عجميان را در کم‌برخوردار اجرا کرده تا اين مدارس از امکانات مناسب برخوردار شوند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی مدارس ۳۳۰ هزار متر مربع با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان آسفالت و ایزوبام شده است و تلاش می‌کنیم شرایط مناسب‌تری را برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و تحصیل آن‌ها فراهم کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه تجهیزات آموزشی کلاسی و هنرستانی جدید برای سال تحصیلی جدید خریداری و در اختیار مدارس قرار گرفته است، افزود: ۶۳ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی برای مدارس استان کرمانشاه خریداری شده که طی هفته‌ گذشته در قالب کاروان‌هایی به مناطق مختلف استان ارسال شد.
نظری خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش صورت گرفته از سوی مسئولان و خیرین ۱۰۷ مدرسه کانکسی دارای بالای ۱۰ دانش‌آموز ثابت شده و امیدواریم بتوانیم همه مدارس کانکسی و سیار را در مناطق مختلف استان کرمانشاه جمع‌آوری کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سیستم گرمایشی مدارس استان کرمانشاه عنوان کرد: همه بخاری‌های نفتی از مدارس استان جمع‌آوری شده و در مدارس سیار از رادیاتور برقی و در مدارس ثابت از پکیج و رادیاتور استفاده می‌کنیم تا شاهد وقوع اتفاقات تلخ نباشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه همواره نیازمند خیرین مدرسه‌ساز هستیم‌، تأکید کرد: طی امسال ۷۳ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز جمع‌آوری شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نظام آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارد که انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش تمام تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به کار گیرد زیرا این دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از