حالت تاریک
چهارشنبه, 03 بهمن 1403
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه اطلاع رسانی مرصاد هستید؟
پیشرفت ۵۲ درصدی پروژه راهسازی زله‌زرد گیلانغرب
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:

پیشرفت ۵۲ درصدی پروژه راهسازی زله‌زرد گیلانغرب

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تاکنون ۵۲ درصد از پروژه راه‌سازی زله‌زرد به مرحله اجرا رسیده است، همچنین ۳۵ کیلومتر از مسیر در حال اجرا بوده و برخی از بخش‌های آن نیازمند بهسازی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ الیاس سلیمانی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پروژه راه‌سازی مسیر زله‌زرد گیلانغرب اظهار داشت: این مسیر به طول ۷۸ کیلومتر در حال اجراست و شامل بخش‌های اصلاحی و توسعه‌ای است که تأثیر به‌سزایی در بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه خواهد داشت.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: تاکنون ۵۲ درصد از پروژه به مرحله اجرا رسیده است، همچنین ۳۵ کیلومتر از مسیر در حال اجرا بوده و برخی از بخش‌های آن نیازمند بهسازی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این پروژه ۳ میلیون و ۷۹۷ هزار مترمکعب عملیات خاکی انجام شده که حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، همچنین تاکنون یک میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۹۷۸ هزار مترمکعب خاک‌ریزی صورت گرفته، درحالی‌که ۸۸۰ هزار مترمکعب دیگر باقی مانده است که حدود ۲۰ درصد از کل عملیات محسوب می‌شود.

سلیمانی با اشاره به وضعیت پل‌های مسیر گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پروژه احداث یک پل بزرگ است که تاکنون ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین از ۴۸ دهانه پل موجود، ۲۵ دهانه به‌طور کامل اجرا شده و ۱۳ دهانه دیگر در مرحله تکمیل قرار دارد.

وی درباره تأمین منابع مالی پروژه بیان کرد: تاکنون برای اجرای این مسیر ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که از این میزان ۱۶۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات ماده ۵۶ و ۸۰ میلیارد تومان دیگر از منابع مشترک تأمین شده است، همچنین ۳۶ میلیارد تومان از ردیف اعتباری مشخص اختصاص یافته و تلاش‌ها برای جذب منابع جدید در نیمه دوم سال ادامه دارد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، ۳۵ کیلومتر باقی‌مانده تکمیل خواهد شد و مسیر زله‌زرد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مسیر زله‌زرد گیلانغرب یکی از طرح‌های مهم راه‌سازی در منطقه محسوب می‌شود که با وجود برخی موانع مالی، تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است، در صورت تأمین اعتبارات لازم، تکمیل این مسیر نقش مؤثری در تسهیل حمل‌ و نقل و توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.