حالت تاریک
کارفرمایان کرمانشاهی حق استخدام اتباع را ندارند
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه:

کارفرمایان کرمانشاهی حق استخدام اتباع را ندارند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر ممنوعیت ورود اتباع افغانستانی در کرمانشاه تأکید کرد و گفت: برخورد شدید در انتظار کارفرمایانی است که اتباع افغانستانی را به‌کارگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ حمیدرضا کریمی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع افغانستانی به کرمانشاه، اظهار داشت: طبق مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع غیرمجاز افغانستانی، وزارت کشور و همچنین شورای تأمین استان حضور اتباع افغانستانی در استان کرمانشاه ممنوع است. 

وی افزود: با وجود ممنوعیت ورود اتباع افغانستانی به کرمانشاه، گزارش‌هایی دریافت می‌شود مبنی براینکه در بسیاری از نقاط استان اعم از شهری و روستایی نسبت به به‌کارگیری شهروندان افغانستانی اقدام می‌شود. 

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: در این راستا تمام دستگاه‌های متولی به ویژه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و غیره مکلف هستند با محوریت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و حمایت فرماندهی انتظامی استان نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف اتباع افغانستانی در سطح استان کرمانشاه اقدام کنند. 

کریمی با تأکید بر اینکه هیچ کارفرمایی در استان حق به‌کارگیری اتباع افغانستانی را ندارد، عنوان کرد: در صورت مشاهده تخلف کارفرمایان توسط اداره کار در راستای ماده ۱۸۱ قانون کار نسبت به معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام شود تا برای آن‌ها تشکیل پرونده و برخورد قضائی صورت گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: به همه دادستان‌های شهرستان‌های تابعه نیز دستور داده شده با مهاجرین غیرقانونی برخورد شود و با کسانی که به این اتباع غیرمجاز کار یا منزل مسکونی اجاره می‌دهند، برخورد قضائی صورت گیرد.

منبع: روابط عمومی دادسرای استان کرمانشاه

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از