حالت تاریک
رئیس حوزه علمیه سنقر مطرح کرد:

«علم، صلح‌ وتوسعه» 3مؤلفه مهم زندگی اجتماعی

«علم، صلح‌ وتوسعه» 3مؤلفه مهم زندگی اجتماعی

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی گفت: «علم، صلح‌ و توسعه» سه مؤلفه مهم زندگی اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین مسلم فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در طول تاریخ انسان‌ها همواره برای کسب علم و دانش تلاش و کوشش کرده‌اند تا بتوانند در مسیر پیشرفت قرار بگیرند و سطح زندگی خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشند.

 

وی افزود: برای ایجاد صلح و توسعه در جوامع و حل مشکلات باید از علم و دانش برخوردار بود و بدون داشتن علم، صلح و توسعه غیر ممکن خواهد بود و هر زمان که جامعه‌ای از علم و دانش برخودار باشد پیشرفت و توسعه بدنبال خواهد داشت.

 

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی ابراز داشت: یکی از اهداف مهم علم ایجاد صلح، پیشرفت و توسعه در جامعه است به‌طوری که انسان‌ها به‌توانند از طریق آن علم، مسیر زندگی خود را به سوی پیشرفت و تکامل پیش ببرند و گره‌گشای مشکلات مردم باشد و بهرمند‌شدن از ثمرات علم زمانی محقق خواهد شد که توامان با اخلاق باشد.

 

حجت‌الاسلام فرهنگیان خاطر نشان کرد: دانشمندان، صاحب‌نظران و دانش‌پژوهان باید بهره لازم را از فضای موجود علمی ببرند و دانشمندان باید از علم خود در جهت خدمت به صلح جهانی و مسائل مشترک بشری مانند مبارزه با خشونت‌ها، جلوگیری از جنایات، خلع سلاح و... استفاده کنند.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه علم می‌تواند در ایجاد صلح بین ملت‌ها نیز نقش مهمی ایفا نماید، اما جوامع غربی علم را اسیر دست قدرت‌ها کرده و از کشفیات علمی خود در زمینه‌های نادرست و حتی به ضرر انسان‌ها استفاده می‌کنند و از آن بر خلاف منافع و مصالح بشریت بهره می‌گیرند که عواقب منفی را بدنبال داشته است.

 

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی گفت: با توجه به اینکه ذکر شد یکی از اهداف علم، ایجاد صلح و توسعه است اما کشور‌های غربی و در رأس آن آمریکای جنایتکار برای جلب منافع خود، علم را به‌عنوان ابزاری برای جنگ و ساخت سلاح‌های مخرب و غیر متعارف، ساخت مواد شیمیایی و بیولوژیکی، ساخت سلاح‌های هسته‌ای که می‌تواند به‌شدت زندگی بشر را در معرض خطر قرار دهد بکار می‌گیرد و زندگی و اموال مردم را در دنیا به خطر می‌اندازد.

 

وی تأکید داشت: ظلم و جنایت آمریکایی‌ها بر کسی پوشیده نیست و در جریان جنگ اسرائیل و غزه شاهد این هستیم که رژیم منحوس و موقت صهیونیست با استفاده از موشک‌ها و بمب‌هایی که آمریکا در اختیار او قرار داده است در حال نسل کشی و این نتیجه همان علم بدون اخلاق و انسانیت است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از