پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-14 12:07 - شماره خبر : 8619 0
معاون عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

آغاز خدمات‌رسانی به زائران از ۲۰ مردادماه

معاون امور عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به آمادگی موکب‌های در مسیر سرپل‌ذهاب منتهی به مرز خسروی، خدمات‌رسانی به زائران اربعین از ۲۰ مردادماه آغاز خواهد شد.

مرزبان بساطی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: به منظور خدمات‌دهی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) تعداد ۳۰ موکب در مسیر رفت و برگشت زائران آماده خدمات‌دهی هستند و ادارات مختلف شهرستان در قالب کمیته‌های مختلف، به‌کارگیری شده‌اند تا در این زمینه بتوانیم خدمات شایسته‌ای به زوار ارائه دهیم. 

وی تاکید کرد: بحث تامین آب، برق و روشنایی، تسطیح و آماده‌سازی، تعبیه سرویس بهداشتی با تعداد چشمه‌های مختلف و همچنین تأمین امنیت موکب‌ها، با همکاری پلیس راه و راهور، سپاه  پاسداران ناحیه و نیروی انتظامی در اولویت کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا خدمات بهتری به زوار ارائه شود. 

بساطی بیان کرد: ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم برای مواکب فراهم شده به منظور رفاه حال زوار، تعداد ۳۰ مدرسه به‌عنوان هر مدرسه یک موکب برای اسکان زائران استفاده خواهد شد و از تاریخ ۲۰ مردادماه در خدمت زوار هستیم. 

استان کرمانشاه  ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های مسیر مرز خسروی است که  مورد استفاده برای تردد زوار عتبات عالیات قرار می‌گیرد. 

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین‌المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4komQ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار