پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-21 09:56 - شماره خبر : 8833 0
فرماندار سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای میزبانی زوار اربعین

فرماندار سرپل‌ذهاب آخرین وضعیت آمادگی شهرستان برای پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را تشریح کرد و از آمادگی کامل شهرستان خبر داد.

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین در مسیر سرپل‌ذهاب به مرز خسروی، شرح وظایف کمیته‌های مختلف صادر و جلسات متعددی تشکیل شده و حدود ۲۵ موکب مردمی در مسیر رفت و برگشت زائران اعلام آمادگی کردند. 

وی افزود: در این راستا زیرساخت‌های لازم در مسیرهای تعریف شده توسط دستگاه‌ها در حوزه استحفاظی انجام و تدابیر اندیشیده شده است. 

بابلی تصریح کرد: در سطح شهر حدود ۲۱ مدرسه به‌عنوان هر مدرسه یک موکب با امکانات لازم در نظر گرفته شده است. 

مساجد شهری در مسیر زوار آماده پذیرایی از زائران هستند

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی و گروه‌های امداد و نجات در طول مسیر حوزه استحفاظی استقرار پیدا خواهند کرد. 

بابلی تصریح کرد: پلیس راه آمادگی لازم برای روان‌سازی ترافیک و پیشگیری از خطرات جاده‌ای را دارد و در مجموع مشکل خاصی نخواهیم داشت. 

وی از زائران خواست مرز خسروی را برای اعزام به عتبات عالیات انتخاب کنند زیرا امکانات لازم در آن فراهم است و مرز به صورت ۲۴ساعته باز است. 

بابلی گفت: زائران در مسیر رفت و برگشت در محل‌های پیش‌بینی شده اسکان، بعد از استراحت کامل می‌توانند مقصد مورد نظر خود را ادامه دهند. 

وی افزود: بر اساس دستوراتی که در ستاد اربعین استان گرفته شده برای موکب‌های مردمی هر شهرستان مبالغی و اقلام مصرفی مورد نیاز در نظر گرفته شده است. 

بابلی تصریح کرد: مواکب در طول ۲۴ساعته باز خواهند بود، گروه امداد خودرو در مسیر حوزه استحفاظی استقرار پیدا خواهند کرد، همچنین در جایگاه‌های سوخت تدابیر لازم دیده شده است. 

وی افزود: در حرم احمدابن اسحاق (ره) موکب در نظر گرفته شده و زائران می‌توانند از داخل شهر عبور کنند در نهایت امید است سفر خوب و ایمن برای زوار رقم بخورد. 

استان کرمانشاه  ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های مسیر مرز خسروی است که  مورد استفاده برای تردد زوار عتبات عالیات قرار می‌گیرد. 

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VlBJW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار