حالت تاریک
مدیر فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه خبر داد:

از سرگیری پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در کرمانشاه

از سرگیری پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در کرمانشاه

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه گفت: با عنایت به اینکه پروژه بهسازی باند و عملیات پروازی فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه از اردیبهشت‌ماه سال جاری شروع شد اکنون پروازها در باند جدید نشست و برخاست دارند.

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: با عنایت به اینکه پروژه بهسازی باند و عملیات پروازی فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه از اردیبهشت‌ماه سال جاری شروع شد اکنون پروازها در باند جدید نشست و برخاست دارند. 

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه افزود: از اردیبهشت تاکنون حدود یک‌هزار و ۶۰۰ پرواز جدید در باند جدید فرودگاه کرمانشاه نشست و برخاست داشته‌اند. 

وی گفت: این پروازها از هواپیماهای سبک‌وزن تا وزن‌متوسط را شامل می‌شوند و با تلاش‌های مسئولان ارشد استان، پروازهای شرکت ماهان پس از ۱۵ سال از سر گرفته شد که در روزهای شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه این پروازها انجام می‌شوند. 

بیاتی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با دو شرکت هواپیمایی «سپهران» و «آوا» مسیر پروازی مشهد-کرمانشاه و کرمانشاه-مشهد به‌صورت روزانه پیموده می‌شود. 

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه ادامه داد: در مجموع هفته‌ای ۳۶ پرواز در مسیرهای تهران، مشهد و عسلویه در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شود. 

وی افزود: اعتبارات پروژه فرودگاه کرمانشاه نیز با عنایات ویژه و هماهنگی‌های خوبی که بین استان و شرکت فرودگاه انجام گرفته، تأمین شده است. 

بیاتی گفت: امیدواریم به زودی این عملیات به پایان برسد و باندی که ۵۰ سال قدمت داشت مجدداً بهسازی شود و فرودگاه کرمانشاه شاهد عملیاتی شدن دو باند پروازی باشد. 

وی افزود: باند فعلی دو محدودیت دارد؛ یکی پرواز در شب و دیگری پروازهای پهن‌پیکر اما این باند قابلیت نشست و برخاست ۳۰ تا ۴۰ پرواز تا وزن متوسط را دارا است که در این خصوص نیز متاسفانه فرودگاه کرمانشاه در زمینه ناوگان هواپیمایی دارای محدودیت است. 

بیاتی تصریح کرد: از دو هفته پیش شرکت آوا پروازهای خود را در مسیر کرمانشاه، مشهد و بالعکس شروع کرده و هم‌اکنون به صورت روزانه این پروازها انجام می‌شود. 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از