حالت تاریک
عضو شورای شهر کرمانشاه:

استعفای شهردار کرمانشاه کاری عاقلانه است

استعفای شهردار کرمانشاه کاری عاقلانه است

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: اکنون که اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه با حضور آقای نوروزی در شهرداری مخالف هستند، ارائه استعفا کاری عاقلانه است.

 

پوریا فخری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: آقای شهردار در خرداد ماه لایحه‌ای درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکت بازیافت به شورای شهر ارسال کرد که بیشتر اعضای شورای شهر با این تصمیم موافق بودند.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که آقای شهردار در لایحه مذکور قید کرده که پرسنل شرکت بازیافت با همان شرایط با شرکت نوین قرارداد منعقد کنند به این معنا که حقوق آنها افزایش نیابد.

فخری تصریح کرد: آقای سید حجت موسوی اجاق در نامه‌ای خطاب به شهردار خواستار ارائه توضیحات بیشتری شد که متاسفانه پاسخ مقتضی دریافت نشد با این حال اعضای شورای شهر موافقت خود را برای تبدیل وضعیت پرسنل شرکت بازیافت اعلام کردند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: جلسات شورای شهر به تعویق افتاد با این وجود شهردار نسبت به جذب بیش از ۲۰ نیروی جدید در شرکت بازیافت اقدام کرد که در این رابطه خواستار ارائه توضیحاتی از شهردار شدیم.

فخری یکی از دلایل تاخیر در تصمیم‌گیری درباره تبدیل وضعیت پرسنل شرکت بازیافت کرمانشاه را اقدامات مربوط به شهردار خواند.

وی با بیان اینکه از شهردار کرمانشاه تقاضا داریم که با صداقت با مردم سخن بگوید، افزود: ایشان پشت تریبون مساجد به مردم اعلام می‌کند که شهرداری استخدامی ندارد درحالی‌که ده‌ها نیرو جذب این نهاد شده‌اند.

فخری گفت: معاون شهرداری مدعی شده که حقوق پرسنل بازیافت به دلیل عدم انعقاد قرارداد پرداخت نمی‌شود درحالی‌که طلبکاران حساب‌های شهرداری را مسدود کرده‌اند.

وی با گلایه از عدم فضاسازی‌های اربعینی در مرکز استان، گفت: استان‌های مرزی نظیر ایلام از ظرفیت تردد زوار استفاده کردند اما کرمانشاه در این میان فاقد برنامه مناسب بود و مدیریت شهری نیز به حال خود رها شد.

فخری با تاکید بر مدیریت ضعیف شهرداری در ایام اربعین، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده اتفاقات بهتری در کرمانشاه رخ دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اذعان کرد: در شهرداری با پدیده وعده و وعید دروغ مواجه شده‌ایم که معضلی جدی است.

فخری با اشاره به نارضایتی مردم از جولان سگ‌های واگرد، تصریح کرد: شهردار در پاسخ به این مطالبه مردمی از به‌کارگیری پیمانکار دم می‌زند درحالی‌که باید شهرداری بر روند کار آنها نظارت کند.

وی همچنین به وضعیت نامناسب آسفالت در معابر شهری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: با این حال شهردار مدعی انجام جهاد آسفالت است.

فخری با بیان اینکه شهردار کرمانشاه اعلام کند که طی ماه گذشته چند روز در مرکز استان حضور داشته، افزود: معضلات مذکور فاقد هرگونه اهمیتی برای شهردار است.

وی با اشاره به تذکرات پی‌در پی به شهردار با موضوع مقابله با موارد آب‌گرفتگی در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: باید در این راستا اقدامات جدی صورت پذیرد.

فخری افزود: ما به‌عنوان گروه اقلیت در زمان انتصاب شهردار بارها بر اساس سوابق آقای نوروزی به موضوع ناتوانی ایشان در مدیریت شهری اشاره کردیم با این حال به نظر اکثریت تمکین کردیم و با شرکت در جلسه به ایشان رای دادیم.

وی تصریح کرد: اکنون که اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه با حضور آقای نوروزی در شهرداری مخالف هستند، ارائه استعفا در این شرایط کاری عاقلانه است.

فخری اذعان کرد: از شهردار کرمانشاه خواستار ارائه توضیحاتی درباره مبالغ هنگفت پرداخت شده به رسانه‌نماها هستیم‌.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از