حالت تاریک
یک مدرس دانشگاه مطرح کرد:

امام‌‌حسن عسكری(ع)؛ بشارت‌دهنده منجی موعود

امام‌‌حسن عسكری(ع)؛ بشارت‌دهنده منجی موعود

یک مدرس دانشگاه گفت: امام حسن عسکری(ع) با تبیین عملكرد مسلمانان در زمان امامت حضرت مهدی(عج)، آنان را برای دوره غیبت آخرین امام معصوم آماده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هشتم ربیع الاول سالروز شهادت یکی از مظلومترین و غریبترین امامان شیعه است که این مظلومیت فقط مختص به دوران امامت این امام همام نیست بلکه ایشان امروز نیز غریب است و هیچگاه شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت هتک حرمت وهابیون به حرم و بارگاه ملکوتی امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را از یاد نخواهند رفت.

امام حسن عسکری در سال 232 هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند و در عمر کوتاه 29 سال خود قدم های مهم و تأثیر گذاری در جهت نشر و ترویج اسلام ناب محمدی برداشتند به همین خاطر حکام ستمگر عباسی، وجود این امام همام را برتابیدند و ایشان را در سن 29 سالگی به شهادت رساندند.

 

محمدامین چهری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: دوران زندگی امام یازدهم شیعیان دوران خاصی برای ایشان و پدر بزرگوارشان امام هادی(ع) بود چون امام حسن عسکری(ع) را در منطقه نظامی محصور کرده و امکان ارتباط عادی با آن حضرت وجود نداشت.

 

 این مدرس دانشگاه و کارشناس علوم دینی افزود: امام حسن عسکری(ع) داناترين وزاهدترين انسان عصر خود بودند دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) در دو شهر مدينه و سامرا سپری شد.

 

وی گفت: نکته قابل توجه درباره زندگي امام حسن(ع) آن است که ايشان سه سال از مدت شش سال امامت خود را در زندان های عباسي سپری کردند که اين امر نشان از نگرانی حکام آن دوران از روشنگری های امام حسن عسکري(ع) بوده است.

 

چهری ادامه داد: به همین علت از امام یازدهم مانند امامان پیش از خود از جمله امام محمد باقر (ع) و امام جعفرصادق (ع) حدیث ها و روایتهای زیادی به جای نمانده است، ولی برخی کلمه‌ها به یادگار مانده که برای زندگی بشریت آموزنده، چراغ راهنما و راهگشاست.

 

وی افزود: در روایتی از آن امام همام نقل است، عبادت تنها به زیاد نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، بلکه عبادت واقعی زیاد تفکر کردن در امور الهی است. لذا اگر درجامعه روح تفکر زنده شود جامعه ایدهآل خواهد شد.

 

چهری خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) اگرچه دوران امامتشان کوتاه بود اما در همين مدت نيز ايشان تأثيرات شگرفی را در احيای معارف اسلامی ايجاد کردند.

 

این کارشناس علوم دینی گفت: این امام بزرگوار در علم، زهد و ساده زیستی، سخاوت، عدالت، کمال عقل، عصمت، شجاعت، کرم، پرورش نیروی تفکر و تعقل در افراد، تاکید بر اصل قرآنی تقیه، تبیین جایگاه آل محمد(ع) در جامعه، پاسخ به پرسش ها و شبهات روز و تمام ویژگی های اخلاقی و اجتماعی سرآمد همه اهل زمان خود بود.

 

وی گفت: با وجود فشارها و کنترل‌های شديد و بی‌وقفه عباسيان، امام حسن عسکري(ع) يک سلسله اقدامات مؤثر در جهت حفظ اسلام انجام دادند که می‌توان تشکيل حوزه علميه، ارتباط با پيروان خود در مناطق مختلف به‌‌طور سری و پنهانی، تربيت شاگردان متعدد برای تقويت فکری و معنوی شبکه ارتباطی وکالت، پشتيبانی مالی از شيعيان و محبان و آماده‌سازی شرايط برای دوران غيبت اشاره کرد.

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از